نکات مهم و ضروری در خرید گلس گوشی با کیفیت

خانم سالاری سه شنبه 22 تیر 1400 - 09:57
نکات مهم  و ضروری در خرید گلس گوشی با کیفیت
استفاده از گلس به ما کمک می‌ کند تا بتوانیم در برابر خطرات مختلف از صفحه نمایش گوشی خود مراقبت کنیم. استقبال بالای خریداران از انواع گلس گوشی باعث شده تا تنوع این محصولات در بازار امروز بسیار بالا باشد. همین تنوع بالا برای بسیاری از مشتریان باعث بوجود آمدن سردرگمی شده است. یکی از روش‌ هایی که به شما کمک می‌ کند انتخاب هوشمندانه‌ تری در زمینه خرید گلس گوشی داشته باشید، این است که نکات مهم در این زمینه را بشناسید و در زمان خرید گلس گوشی به آنها دقت کنید. در ادامه این مطلب نکات مهم در خرید گلس گوشی با کیفیت را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم. 

بررسی نکات مهم در خرید گلس گوشی با کیفیت

این روزها پیشرفت تکنولوژی اجازه داده تا به توان از مواد اولیه مختلف برای تولید گلس استفاده کرد. همین تنوع بالا در مواد اولیه برای تولید گلس گوشی باعث شده تا در بازار گلس‌ هایی با قیمت‌ های متنوع و کیفیت‌ های گوناگون به چشم بخورد. گلس‌ های نسل جدید کیفیت بالاتر و قابلیت نصب راحت‌ تری دارند و به همین دلیل مورد استقبال بیشتری قرار گرفتند. برای انتخاب درست گلس گوشی با کیفیت بهتر است انواع این محصولات را بشناسیم و از بین آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب نماییم. در بخش‌ های بعدی انواع گلس را مورد بررسی قرار می‌ دهیم تا با آنها بیشتر آشنا شوید.

گلس‌ گوشی حرارت دیده یا حرارتی

جدیدترین نوع گلس گوشی که این روزها در بازار بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته است، گلس حرارت دیده می‌ باشد که می‌ توان گفت بهترین گزینه برای شما خواهد بود. کیفیت مواد اولیه به کار رفته در این گلس باعث شده تا نسبت به سایر انواع محصولات برتری داشته باشد. نمونه از گلس گوشی دارای چندین لایه است که ویژگی‌ های مختلفی به این محصولات می‌ بخشند. سطح این گلس را یک لایه جذب کننده شوک سیلیکونی تشکیل داده و در زیر آن یک لایه PET film قرار دارد. لایه‌ های بعدی عبارتند از شیشه حرارت دیده و یک لایه تشکیل شده از پوشش و اولفوبیک یا چربی گریز که از ایجاد لکه روی آن تا حد زیادی جلوگیری می‌ کند.
البته ممکن است تصور کنید که استفاده از این لایه‌ ها باعث افزایش ضخامت این نوع از گلس گوشی می شود، اما جالب است بدانید ضخامت این محصولات ۰.۴ میلی متر بوده که باعث می‌ شود نصب آنها نیز نسبت به سایر گلس‌ های موجود در بازار راحت‌ تر باشد. همچنین روند انتقال نور از این گلس‌ ها بسیار مناسب است و هیچ تاثیری روی کیفیت صفحه نمایش شما نخواهند داشت.
از سوی دیگر روند کار کردن با این محصولات بسیار ساده و راحت است. علاوه بر تمامی موارد گفته شده بهتر است بدانید که سطح گلس گوشی حرارت دیده با مواد دارای سختی 9H و 8H تولید می‌ شوند که باعث می‌ شود تا در برابر هرگونه ضربه یا خش مقاومت بسیار بالایی داشته باشند. البته تمامی این ویژگی‌ ها را باید در کنار قیمت بالاتر این محصولات مدنظر قرار داد.

گلس‌ گوشی PET 

این محصولات که با نام PET film نیز در بازار شناخته می‌ شوند، در اصل از جنس نوعی پلاستیک هستند. در یک سمت این گلس گوشی موبایل پوشش مات به همراه ماده پلی استر وجود دارد و در سمت دیگر آن سیلیکون چسبنده برای نصب قرار گرفته است. نمونه جدیدتر این محصولات که کیفیت نمایش بسیار بهتری دارند، از یک لایه ضد خش اضافه نیز استفاده کرده‌ اند. اما قبل از خرید گلس PET باید بدانید که این محصولات تاثیر چندانی روی محافظت از گوشی شما نخواهند داشت و از سوی دیگر قدرت مقاومت آنها در برابر خش نیز به اندازه گلس‌ های Gorilla نیست. این گلس مقاومت خوبی در برابر کثیفی، اثر انگشت و خش دارد؛ اما به مرور زمان می‌ تواند ظاهر اصلی خود را از دست بدهد. البته از مزایای دیگر این محصولات که چسبندگی گوشه‌ های بالا و قیمت ارزان آنهاست نیز نباید غافل شد.

گلس گوشی TPU

یکی دیگر از گزینه‌ ها برای افرادی که به دنبال خرید گلس گوشی هستند، گلس TPU است. TPU مخفف عبارت Thermoplastic Polyurethane بوده و می‌ توان گفت که نسل جدید گلس گوشی تولید شده با استفاده از پلیمرهای پلاستیکی می‌ باشند. سختی بالا، ضد خش بودن، حالت ارتجاعی مناسب و ضد چربی بودن از ویژگی‌ های مثبت این محصولات بوده که باعث استقبال مشتریان از آن شده است. حالت ارتجاعی بالای این محصولات باعث شده تا حتی در شرایط خاص، بعد از ضربه یا خش، حالت اولیه خود را حفظ کرده و مقاومت بالایی در برابر آسیب‌ های گوناگون از خود نشان دهد. قیمت این گلس گوشی نسبت به محصولات PET بیشتر است، ولی قطعا اگر به دنبال محصول با کیفیت باشید، گلس گوشی TPU گزینه بهتری برای شما خواهد بود. چرا که قدرت محافظت بالاتر، روند کار کردن راحت تر و دوام بیشتری خواهد داشت.

سایر انواع گلس گوشی موبایل 

مواردی که تا به اینجا خدمت شما معرفی کردیم، جدیدترین انواع گلس گوشی هستند. اما علاوه بر آنها نمونه‌ های دیگر گلس نیز در بازار موجود می‌ باشند که شناخت آنها کمک می‌ کند در زمان خرید گلس گوشی انتخاب هوشمندانه‌ ای داشته باشید. در میان این محصولات گلس سرامیکی، گلس مات، گلس شفاف شیشه‌ ای، گلس نانو مایع و… کاربرد بالاتری دارند. اما نباید فراموش کرد که تمامی مزایای این محصولات در نمونه‌ های جدید گلس مانند گلس حرارت دیده (حرارتی) مشاهده می‌ شود. به عقیده متخصصان ما بهتر است برای خرید گلس گوشی سراغ نسل جدید این محصولات بروید تا انتخابی مناسب و به صرفه داشته باشید. همچنین علاوه بر جنس گلس‌ ها را بر اساس فاکتورهای دیگری نیز دسته بندی می‌ کنند. میزان خمیدگی گلس یکی از این موارد است که حتما در زمان خرید باید به آن توجه کنید. این روزها بسیاری از گوشی‌ های هوشمند با صفحه‌ هایی خمیده تولید و وارد بازار می‌ شوند. در چنین شرایطی اگر برای این محصولات سراغ گلس‌ های تخت بروید، نتیجه خوبی نخواهید گرفت. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌ شود در چنین شرایطی گلس‌ های 3D یا 2.5D را خریداری نمایید. 

نصب گلس گوشی

یکی از نکات مهم در خصوص خرید گلس گوشی با کیفیت و استفاده از آن، نصب درست این محصولات می‌ باشد. در صورتی که روند نصب به درستی طی نشود، تمامی هزینه‌ های انجام شده برای خرید گلس به هدر خواهد رفت. در مقالات گذشته به آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی اشاره کرده بودیم به طور کلی دو روش برای نصب انواع گلس استفاده می‌ شود که عبارتند از: "روش خشک و روش مرطوب" نوع نصب هر نمونه از گلس روی بسته بندی آن مشخص شده است. در ادامه برای این که بتوانید با خیال راحت از گلس خود استفاده کنید، این دو مورد را با جزئیات بیشتری برای شما توضیح می‌ دهیم.
● روش نصب خشک گلس
 در این روش از الکتریسیته ساکن برای چسباندن گلس روی صفحه نمایش گوشی استفاده می‌ شود. برای این کار باید ابتدا به دقت صفحه نمایش را پاک کرده تا هیچ گونه گرد، غبار یا سایر عوامل خارجی روی آن نباشد. بعد از تمیز کردن صفحه گلس را روی آن قرار می‌ دهیم. در ضمن اگر زیر گلس هرگونه کثیفی یا گرد و خاک دیده شد، می‌ توانید آن را برداشته و دوباره در محل خود قرار دهید. 
● روش نصب مرطوب گلس
 برای نصب این نوع گلس باید مایعی مخصوص را به سطح صفحه نمایش اسپری کنید و سپس با دقت بالا گلس را در محل خود قرار دهید. یکی از مواردی که در زمان نصب این نوع گلس می‌ تواند برای شما مشکل بوجود بیاورد، لغزندگی سطح صفحه نمایش در اثر وجود مایع می‌ باشد. این باعث می‌ شود گلس روی صفحه حرکت کرده و روند کار را کمی سخت کند. اما در نهایت روند نصب گلس مرطوب ساده‌ تر از نمونه‌ های خشک خواهد بود؛ چرا که هیچ کثیفی و گرد و غباری زیر آن جمع نمی‌ شود. 

سخن نهایی

در این مطلب سعی کردیم نکات مهم در خرید گلس گوشی با کیفیت را با شما در میان بگذاریم. اما به عنوان نکته پایانی بهتر است این مورد را به یاد داشته باشید که فروشندگان نامعتبر زیادی در زمینه فعالیت دارند. این افراد یا فروشگاه‌ ها گلس‌ های بی کیفیت را به جای محصولات با کیفیت در اختیار شما قرار می‌ دهند. به خصوص از آنجایی که بسیاری از مشتریان در مورد گلس‌ های جدید اطلاعات کافی ندارند، ممکن است در زمان خرید اشتباهات زیادی را مرتکب شوند. به یاد داشته باشید که محصولات با کیفیت بسیار بالا قیمت بسیار پایین نخواهند داشت؛ پس گول قیمت پایین را نخورید. در پایان بهتر است برای خرید سراغ عوامل فروش معتبر و تایید شده بروید. گلس اینجا به عنوان مجموعه ای معتبر و تخصصی در زمینه انواع گلس می تواند گزینه های متعددی را به شما معرفی کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد