بهترین برند گلس گوشی سامسونگ از نظر امنیت و کیفیت کدام است؟

خانم سالاری شنبه 2 مرداد 1400 - 13:09
بهترین برند گلس گوشی سامسونگ از نظر امنیت و کیفیت کدام است؟
گلس گوشی تلفن همراه یکی از وسایل جانبی مهم و ضروری است که به حفاظت از صفحه نمایش گوشی شما کمک می‌ کند. اگر در رابطه با اهمیت استفاده از گلس گوشی شک دارید، بهتر است بدانید به طور میانگین دو سوم قیمت گوشی مربوط به صفحه نمایش آن می باشد. این روز ها شکستن صفحه نمایش گوشی به وفور دیده می شود؛ همین امر سبب شده است که برای محافظت از صفحه نمایش گوشی از گلس استفاده کنیم. گلس ها انواع متفاوتی دارند. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع گلس سامسونگ آشنا کنیم و بهترین نوع گلس برای گوشی سامسونگ را به شما معرفی کنیم.

انواع گلس گوشی سامسونگ

محافظ صفحه نمایش سامسونگ بسیار متنوع می باشد که هر کدامشان دارای خصوصیاتی می باشد :

گلس سرامیکی سامسونگ 

ترکیبات گلس سرامیکی همان ترکیبات شیشه های معمولی می باشد، با این تفاوت که درصد بسیار پایینی ناخالصی دارد که عمدتا این ناخالصی ها از جنس سرامیک می باشند. معمولا گلس های سرامیکی در مراحل تولید اولیه شفاف نیستند . این گلس ها در مراحل اولیه ضخامت بسیار بالایی دارند اما با این ضخامت برای گلس تلفن همراه قابل استفاده نمی باشند.
گلس مورد استفاده در گوشی های همراه باید شفاف باشد تا تاثیری روی وضوح و کیفیت صفحه نگذارد. به این علت به آن ترکیباتی مانند کوارتز و سیلیکات و… اضافه می کنند تا شفافیت آن را بالا ببرند. این گلس امنیت بالایی دارد و در برابر ضربه بسیار مقاوم است. گلس سرامیکی دارای نرمی و انعطاف پذیری می باشد و همین ویژگی باعث شده تا قابلیت آنتی شوک داشته باشد. این گلس ضد چربی می باشد و اثر انگشت روی آن باقی نمی ماند.

مزایای گلس سرامیکی 

گلس سرامیکی انعطاف بسیار بالایی دارد و به راحتی خم می شود. این ویژگی سبب شده است که خاصیت ضد ضربه داشته باشد و حتی اگر گوشی از دستتان بیفتد احتمال آسیب دیدن آن بسیار کم است.
برخلاف گلس شیشه ای حرارت دیده که در حین ضربه تکه تکه می شود، این گلس در برابر ضربه آسیبی نمی بیند.
گلس نانو نیز در برابر ضربه تکه تکه نمی شود اما به دلیل انعطاف پایین، به طور کامل در برابر ضربات مختلف مقاوم نیست؛ در مقابل گلس سرامیکی خاصیت ضد ضربه دارد.
گلس سرامیکی به علت آن که دارای پایه شیشه می باشد، تغییر رنگ نمی دهد و مانند گلس tpu  زرد رنگ نمی شود.
از مهم ترین مزایای گلس سرامیکی به لب پر نشدن آن می توان اشاره کرد. همانطور که می دانید گلس های شیشه ای خیلی زود دچار لب پریدگی می شود و لبه های آن خراب می شود؛ اما گلس سرامیکی دچار این مشکل نمی شود.

گلس سرامیکی مات و گلس مات سامسونگ 

گلس سرامیکی مات محافظ صفحه دارای یک لایه خاص می باشد که از بازتاب و تابش نور خورشید و نور مصنوعی مانند لامپ جلوگیری می کند. این گلس یک لایه نازک مات، یک پوشش ضد انعکاس و یا یک لایه پلاستیکی نازک از جنس pet یا tpu  دارد که  در برابر بازتاب آزاردهنده نور از چشمان شما محافظت می‌کند.

گلس سرامیکی مات چه مزایایی دارد؟

محافظ های صفحه مات سطح نرم تری نسبت به محافظ های دیگر دارند و از این رو عملکرد تاچ موبایل بهبود می یابد.
محافظ های صفحه مات برای استفاده در فضای باز بسیار عالی هستند زیرا به دلیل داشتن یک لایه ضد انعکاس، بازتاب نور را به شدت کاهش می دهند.

گلس uv سامسونگ 

این نوع گلس با استفاده از مکانیزم خاص خود جلوی تابش نور فرابنفش از سطح گوشی به چشم را می گیرد. این گلس در حقیقت قابلیت جذب یا پخش نور فرابنفش را دارد تا به چشمان شما آسیبی نرسد. 
هرچند که تابش فرابنفش گوشی ها بسیار ناچیز است اما به دلیل آن که مداوم در برابر آن قرار می گیریم، محافظت از چشم ها ضروری می باشد. دقت کنید که برای خشک کردن چسب uv نیاز به اشعه یو وی می باشد که ممکن است سبب ایجاد حباب در زیر گلس شود.

مزایای گلس uv 

خشک کردن چسب uv دشوار به نظر می رسد؛ اما ماندگاری آن بر روی صفحه گوشی بسیار بالا می باشد.
استفاده از گلس uv بدون چسب uv نصب بسیار آسانی دارد.
یکی از مهم ترین مزایای گلس uv محافظت از چشم در برابر نور فرابنفش می باشد.
این گلس کاملا شفاف است و همچنین اثر انگشت و لک روی آن باقی نمی ماند.

گلس پرایوسی سامسونگ

 این نوع گلس به گونه ای طراحی شده است که در هنگام نگاه کردن فرد به صورت مستقیم به صفحه گوشی،  تصویری صاف و شفاف ارائه می شود؛ اما کسانی که در کنار او و به صورت زاویه دار به گوشی نگاه می کنند فقط سیاهی می بینند. این نوع گلس بالاترین امنیت را دارد. متاسفانه این مدل گلس ها که به عنوان محافظ صفحه نمایش حریم شخصی شناخته می شوند برای مدل های مختلف گوشی هوشمند به سختی پیدا می شوند. البته شما می توانید اغلب مدل های گلس موبایل را در وبسایت گلس اینجا مشاهده و خریداری کنید.

مزایای گلس پرایوسی

مهم ترین مزیت گلس های پرایوسی که از نام آن هم پیدا است، حفاظت از حریم خصوصی شما می باشد. گلس پرایوسی سطح بالایی از امنیت را برای شما فراهم می کند.
یکی دیگر از مزایای آن هنگام استفاده در شب می باشد، به طوری که اگر در تاریکی از گوشی خود استفاده کنید نور صفحه شما افراد اطراف شما را اذیت نمی کند.
این نوع گلس مانند سایر گلس ها استحکام دارد و از صفحه گوشی شما در مقابل فشار، ضربه، خط و خش محافظت می کند.

گلس فول کاور سامسونگ

گلس فول کاور نوعی گلس است که تمام قسمت های حاشیه و لبه ها و کناره های گوشی را پوشش می دهد، حتی اگر گوشی لبه های خمیده داشته باشد گلس فول کاور  این قسمت ها را می تواند به طور کامل پوشش دهد. برای گوشی های جدید که اکثرا حالت خمیده یا curve دارند، این نوع گلس بسیار مناسب می باشد؛ زیرا گوشه و کناره های آن بیشتر مورد خطر می باشند.

مزایای گلس فول کاور

گلس فول کاور با پوشش کامل صفحه، لبه های گوشی را از ضربه و خش محافظت می کند.
گلس های فول کاور دوام بیشتری دارند. 
استفاده از تاچ گوشی با این گلس ها بسیار آسان می باشد.

بهترین گلس گوشی سامسونگ s21  و s21 plus کدام است؟

بهترین گلس برای این دو مدل تلفن همراه می تواند گلس فول کاور یا همان تمام صفحه با پوشش کامل مدل یو وی باشد. در این مدل به علت فول کاور بودن گلس از صفحه گوشی شما کاملا محافظت می شود و به علت یو وی بودن برند از چشمان شما نیز محافظت می گردد.

 کدام نوع گلس را انتخاب کنیم؟

در واقع انتخاب نوع گلس بستگی به مدل گوشی سامسونگ و خواسته شما متفاوت می باشد. در صورتی که گوشی شما دارای لبه های خمیده می باشد، بهتر است گلس های فول کاور را انتخاب کنید. در صورتی که گلس موبایل شما از نوع تخت می باشد، بهتر است از گلس های دو بعدی استفاده کنید. البته گفتنی است که اغلب مدل های گوشی سامسونگ دارای لبه های خمیده هستند. همچنین اگر محافظت از حریم خصوصی برای شما اهمیت ویژه ای دارد، می توانید از گلس های پرایوسی سامسونگ استفاده کنید. شما می توانید انواع گلس های موبایل را در وبسایت گلس اینجا مشاهده و با بهترین قیمت خریداری کنید تا محصول مورد نظر شما در کم ترین زمان برایتان ارسال شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد