گلس مات چیست؟

خانم سالاری دوشنبه 29 دی 1399 - 18:07
گلس مات چیست؟

استفاده کردن از گوشی تلفن همراه در محیط باز و زیر نور خورشید دغدغه بسیاری از کاربران تلفن همراه می باشد که به لطف خاصیت ضد اشعه گلس های مات این مشکل تا حد زیادی حل شده است. همچنین ویژگی ضد اثر انگشت و لکه گلس مات یکی دیگر از نقاط قوت این نوع گلس می باشد. در ادامه این مقاله از گلس اینجا بیشتر در مورد این گلس کاربردی صحبت خواهیم کرد.

انواع گلس

گلس‌ ها به طور کلی به دو نوع مات و شفاف تقسیم می‌ شوند:
گلس شفاف
یکی از متداول‌ ترین نوع گلس بوده و بیشتر کاربران از آن استفاده می‌ کنند. این گلس صفحه روشنی دارد، دارای انواع ساده، پلاستیکی، شیشه‌ای، نانو و نشکن است. هر کدام از انواع این گلس طرفداران خود را دارد.
گلس مات
یکی از جدیدترین گلس‌ هایی که این روزها خیلی هم پرطرفدار شده‌ اند؛ گلس‌ های مات هستند. این نوع گلس دارای صفحه‌ ای مات و دودی بوده و دارای مزایا و موارد استفاده خاص خود هستند. در ادامه بیشتر در مورد ویژگی‌ ها و موارد استفاده این گلس صحبت خواهیم کرد.

گلس مات به طور کلی چیست؟

زمانی که تبلیغات و نقد و بررسی تلفن‌ های همراه را مشاهده می‌ کنید، حتما به این مورد دقت کرده‌ اید که شرکت سازنده بیان می‌ کند صفحه نمایش با یک پوشش کورنینگ گوریلا گلس پوشانده شده‌ است. اما آیا این موارد می‌ تواند خیال شما را راحت کند که صفحه آسیب نمی‌ بیند؟

باید بگویم که خیر حتی پرچم داران گران قیمت نیز این مشکل را دارند و ممکن است بعد از یکی دوبار زمین افتادن دچار شکستگی از ناحیه صفحه نمایش شوند. این آسیب دیدگی می‌ تواند برای شما گران تمام شود. پس چرا پیشگیری را ترجیح ندهیم؟

گلس‌ ها نوعی محافظ هستند که در انواع مختلف برای مدل‌ های متفاوت گوشی‌ ها طراحی شده‌ اند. یکی از کابردی‌ ترین و جذاب‌ ترین گلس هایی که این روزها خیلی در مورد آن صحبت می‌ شود، گلس مات است. گلس مات همان طور که از نامش پیداست، دارای صفحه‌ ای مات بوده و به محافظ صفحه نمایش مات (Matte) یا Anti-glare نیز شهرت یافته‌ است. این صفحه نمایش موارد استفاده و مزیت‌ های زیادی به همراه دارد.

موارد استفاده از گلس مات

برخی از افراد مجبورند از گوشی خود در طول روز زیاد استفاده کنند. یا حتی مجبورند زیر نور مستقیم آفتاب برای طولانی مدت از گوشی استفاده کنند. برخی دیگر نیز به طور مداوم مشغول انجام بازی های گوناگون با موبایل خود هستند. می توان گفت بهترین انتخاب برای این افراد گلس مات است.

گلس‌ هایی مات یا از نوع شیشه‌ ای هستند و یا از نوع سرامیکی. این گلس به دلیل اصطکاک ناچیزی که دارند تجربه لمس صفحه نمایش خوبی به کاربر منتقل می کنند و این ویژگی سبب شده که برای کسانی که علاقه به انجام بازی های گوناگون دارند انتخاب اول محافظ صفحه نمایش باشد.

مزایای استفاده از گلس مات

بدون شک گلس مات دارای مزایای خارق‌ العاده‌ ای است که شما را وادار به انتخاب آن خواهد کرد. از جمله این مزایا می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.
● محافظ صفحه مات مانند یک پوشش است که از تابش نور خیره کننده به چشم‌ ها جلوگیری می‌ کند.
● برای استفاده در فضای باز بسیار مناسب بوده و در مقابل نور مستقیم خورشید نیز نوشته‌ها خوانا و قابل مشاهده هستند.
● فناوری به کار رفته در این گلس از نوع نانو می‌ باشد.
ا اثر انگشت و لکه‌ های چربی بر روی این صفحه باقی نمی‌ ماند.
● تاچ صفحه بسیار روان بوده و تجربه استفاده از گوشی را برای شما چند برابر لذت بخش می‌ کند.
● گلس مات دارای سختی 9H است که نشان دهنده مقاومت بالا در برابر خط و خش و شکستن است.
● کیفیت نمایش در آن HD می‌ باشد.
● لبه های آن تراش خورده بوده و کاملا با گوشی‌ های امروزی هماهنگ می‌ باشد.
● به راحتی چسبیده و زیر آن حباب ایجاد نمی‌ شود.
● اثر چسب از خود به جای نمی‌ گذارد.
● خاصیت ضد آب داشته و از نفوذ آب به زیر صفحه جلوگیری می‌ کند.
● گلس کاملا فیت گوشی شما بوده و از ورود گرد و غبار به گوشه‌ ها و زیر صفحه هم جلوگیری می‌ کند.
● نصب آن آسان بوده و می‌ توانید به سادگی در خانه نیز آن را بر روی گوشی خود قرار دهید، بدون این که نگران جمع شدن حباب هوا زیر آن باشید.
● صفحه کاملا مات بوده و خبری از جلای اضافی و انعکاس نور در آن نخواهد بود.

معایب گلس مات

عمده‌ ترین ایرادی که به صفحه گلس مات وارد است؛ کاهش کیفیت نور است. اگر جزو کسانی هستید که بیشتر در منزل از تلفن همراه خود استفاده می‌ کنید، پس بهتر است از گلس مات استفاده نکنید. زیرا این گلس نور صفحه را کاهش داده و با وجود کیفیت اچ دی تصاویری که نمایش می‌ دهد، باز هم مات و کم نور خواهد بود.

گلس مات یا شفاف کدام یک بهتر است؟

در نهایت باید در نظر داشته باشید که شما با توجه به استفاده‌ ای که دارید، می‌ توانید هر کدام از این گلس‌ ها را انتخاب کنید. اما انتخاب گلس مات از نوع نانو و مقاوم در برابر خط و خش می‌ تواند انتخابی خوب برای جلوگیری از آسیب‌ های احتمالی به چشم در استفاده طولانی مدت از گوشی باشد.
در هر حال چه گلس مات و چه گلس براق باید در نظر داشته باشید که گلس مقاوم بوده و صفحه نمایش گوشی شما را از آسیب‌ های احتمالی مانند خط و خش و شکستگی محافظت کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد