محافظ صفحه نمایش سه بعدی گوشی موبایل (3D)

خانم سالاری سه شنبه 15 تیر 1400 - 14:06
محافظ صفحه نمایش سه بعدی گوشی موبایل (3D)
محافظ صفحه نمایش سه بعدی گوشی موبایل (3D) یکی از لوازم جانبی پرکاربرد برای گوشی‌های تلفن همراه است. امروزه تلفن‌ های هوشمند نقش پررنگی در زندگی ما پیدا کرده‌ اند، به همین دلیل روز به روز شاهد پیشرفت تکنولوژی‌ های موجود در تلفن‌ های همراه هستیم. از این رو وسایل جانبی گوشی‌ های تلفن هم همراه با خود آن‌ها در حال پیشرفت و تغییر می‌ باشند. از مهم‌ ترین وسایل جانبی تلفن همراه، می‌ توان به گلس یا همان محافظ صفحه نمایش اشاره داشت. در ادامه به نکات مربوط در زمینه گلس تلفن همراه می‌ پردازیم.

محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل (گلس)

یکی از مهم‌ ترین بخش‌ های تلفن همراه، صفحه نمایش آن می‌ باشد. کوچک‌ ترین مشکلی در این قسمت می‌ تواند کارکرد گوشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین دلیل محافظت از صفحه نمایش گوشی از اهمیت زیادی برخوردار می‌ باشد. محافظت از صفحه نمایش به مراتب طول عمر تلفن همراه شما را بیشتر می‌ کند. در این راستا شرکت‌ های سازنده تجهیزات و لوازم جانبی گوشی همراه اقدام به تولید گلس‌ های مختلفی کردند.
گلس یا همان محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل می‌ تواند از ایجاد خط و خش و آسیب روی آن جلوگیری کند. امروزه گلس‌ ها دارای تنوع زیادی بوده که قیمت آنها بسته به جنس و کارایی متفاوت است. یک گلس خوب به صورت کلی شامل ویژگی‌ های زیر می‌ باشد:
عدم انعکاس نور محیط اطراف
مقاومت بالا در برابر ضربه و جلوگیری از هرگونه آسیب به صفحه گوشی
شفافیت بالا و مناسب
انتقال نور صفحه نمایش و عدم ایجاد تداخل در وضوح صفحه نمایش

انواع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

تقسیم بندی محافظ صفحه نمایش معمولا بر اساس جنس آن‌ها صورت گرفته که به صورت کلی در دو گروه پلاستیکی و شیشه‌ ای قرار می‌ گیرند. یک گلس استاندارد و باکیفیت در برابر ضربه، لکه و چربی مقاوم بود و آنها را به خود جذب نمی‌ کند.
دقت داشته باشید که خط و خش ارتباطی به جنس محافظ صفحه نمایش ندارد و تمامی انواع محافظ‌ ها اعم از پلاستیکی و شیشه‌ ای باید از اینگونه آسیب‌ ها جلوگیری کنند. گلس‌ های شیشه‌ ای استاندارد در مقایسه با گلس‌ های پلاستیکی قیمت بالاتری دارند. هر چقدر کیفیت آنها بالاتر باشد، قیمت آنها هم به مراتب بالاتر می‌ رود.
محافظت از صفحه گوشی اهمیت بسیاری دارد و خرید گلس باکیفیت می‌ تواند از صدمات بسیاری اعم از ضربه‌ های جزئی تا متوسط جلوگیری کند. همچنین این کار به مرور زمان موجب صرفه جویی در هزینه‌ ها هم می‌ شود. پس در زمان خرید کیفیت را فدای کمیت نکنید.

نحوه نصب محافظ صفحه گوشی

نصب محافظ صفحه گوشی باید به صورت اصولی صورت بگیرد؛ زیرا عدم نصب اصولی موجب ایجاد تداخل و عدم کارکرد مناسب صفحه لمسی تلفن همراه می‌ شود. در ادامه نحوه نصب محافظ صفحه نمایش تلفن همراه را به صورت خلاصه مورد بررسی قرار می‌ دهیم.
برای نصب گلس در ابتدا به محلی تمیز و بدون گرد و خاک بروید. محیط‌ های مرطوب یا محیط‌ های بسته بهترین محل برای نصب گلس گوشی همراه می‌ باشند.
دست‌ های خود را تمیز شسته و از چرب نبودن آن‌ اطمینان حاصل کنید.
سپس صفحه نمایش گوشی را به صورت کامل تمیز کنید. محلول تمیز کننده عینک و یا الکل به همراه پارچه‌ ای نرم می‌تواند صفحه نمایش را به صورت کامل کند. بسیاری از گلس‌ ها همراه با پارچه کوچکی ارائه می‌ شوند. برای نتیجه بهتر و تمیزی کامل صفحه نمایش می‌ توانید از همان پارچه ارائه شده استفاده کنید.
محافظ صفحه نمایش را چک کرده و پشت و روی آن را پیدا کنید تا موقع نصب دچار مشکل نشوید.
از تمیز بودن محافظ صفحه اطمینان حاصل کنید؛ زیرا گرد و خاک در زیر گلس می‌ تواند عملکرد و ظاهر صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار دهد. در صورت وجود گرد و غبار روی گلس می‌ توانید با استفاده از کاغذ‌های پشت چسب دار قبل نصب آن‌ را تمیز کنید.
نصب محافظ صفحه نمایش را باید از یک گوشه تلفن همراه شروع کنید. گلس را از یک سمت به تلفن همراه چسبانده و آرام آرام آن را رها کنید تا به صورت کامل روی صفحه نمایش قرار بگیرد. سپس با انگشتان خود را روی صفحه محکم کنید.
پاک کردن گرد و غبار زیر گلس گوشی پس از نصب به گونه‌ای امکان پذیر نمی‌باشد. تلاش برای از بین بردن این ذرات پس از نصب می‌تواند به گلس آسیب رسانده و آن را کاملا خراب کند.
در صورت مشاهده حباب‌ های هوا می‌ توانید با استفاده از یک کارت آن‌ها را حذف کنید. کارت را به آرامی از یک طرف روی صفحه کشیده تا حباب‌ ها از زیر گلس خارج شوند. فقط برای این کار به گلس فشار زیادی وارد نکنید تا هیچ گونه خط و خشی روی سطح آن ایجاد نشود.

محافظ صفحه نمایش سه بعدی

تلفن‌ ها در ابعاد و ظواهری مختلفی تولید می‌ شوند که هر یک دارای کارایی‌ های خاص مربوط به خود هستند. با تغییرات ابعاد و ظاهر، گلس صفحه نمایش گوشی نیز تغییراتی پیدا کرد که دیگر از نظر کارایی مانند سایر گلس‌ های ساده نیستند. این گلس‌ ها اکنون با انعطاف‌ پذیری بالایی تولید می‌ شوند، به صورتی که آنها نیز همراه با صفحه نمایش تلفن همراه خم می‌ شوند.
در این راستا تولیدکنندگان اقدام به طراحی و تولید گلس سه بعدی کردند. گلس 3D شیشه ‎ای با درجه حرارت بالا خم شده تا به شکل منحنی در بیاید. در ادامه به ویژگی‌ های محافظ صفحه نمایش سه بعدی می‌ پردازیم.

مزایای محافظ صفحه نمایش 3D

پوشش لبه‌ ها به صورت کامل
در این نوع گلس به دلیل نازک شدن لبه‌ های خمیده، برای انواع تلفن‌ های همراه مناسب است.
نصب راحت
نصب گلس‌های 3D به راحتی و بدون دردسر صورت گرفته و هیچ گونه حبابی در زمان نصب ایجاد نمی‌ شود. 
کاهش بازتاب نور
این نوع گلس‌‌ها بازتاب نور را کاهش داده و چشم‌ های شما را در زمان استفاده از گوشی همراه اذیت نمی‌کند.
مقاومت بالا و ضد خط و خش:
محافظ صفحه نمایش سه بعدی در مقابل خط و خراش مقاومت بسیار بالایی از خود نشان داده و با دارا بودن لایه‌ای ضد خرد شدن و چسب ضد گرد و غبار می‌تواند از تلفن همراه شما محافظت کند.
حساسیت بالای تاچ صفحه نمایش:
به دلیل استفاده از مواد خاصی مانند: نانو در فرآیند تولید، حساسیت تاچ در بهترین حالت خود قرار گرفته و برای پاسخ دهی به دستورات شما هیچ گونه تداخلی ایجاد نمی‌ کند.
پوشش کامل صفحه نمایش
وجود لبه‌ های گرد و برش سه بعدی در این گلس‌ ها موجب پوشش و محافظت کامل از صفحه می‌ شود.
حساسیت بالا و شفافیت عالی
ضخامت این نوع محافظ صفحه نمایش به صورت کلی بین 0.26 و 0.33 میلی متر می‌ باشد که حساسیت صفحه لمسی تلفن را تضمین می‌ کند. همچنین این موضوع موجب شفافیت صفحه شده که کار کردن با تلفن را به مراتب راحت‌ تر می‌ کند.

جمع بندی

همه افراد به دنبال راه‌ هایی برای محافظت بهتر از تلفن‌ های هوشمند خود هستند. صفحه نمایش شیشه‌ ای سه بعدی به گونه‌ای می‌ تواند تمام نیاز‌های شما را پاسخ داده و از صفحه نمایش محافظت کند. لبه این نوع گلس با محافظت گسترده به راحتی روی تلفن همراه نصب شده و آن را در برابر ضربات و آسیب‌ های خارجی حفظ می‌ کند. با یک بار صرف هزینه برای تهیه گلس 3D، تا مدت‌ ها نیاز به تعویض و خرید و نصب مجدد محافظ صفحه نمایش جدید نخواهید داشت.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد