انواع گلس دوربین موبایل

خانم سالاری چهارشنبه 19 خرداد 1400 - 16:06
انواع گلس دوربین موبایل
امروزه گوشی‌ های هوشمند دارای ویژگی‌ های بسیاری بوده و به نوعی آچار فرانسه هستند. به طور مثال بسیاری از افراد از گوشی‌ های خود برای عکس گرفتن استفاده می‌ کنند، به طوری که حتی می‌ توان گفت عکاسان نیز در صورتی که دوربین‌ های عکاسیشان در دسترس نباشد، از گوشی خود برای گرفتن عکس‌ های منحصر به فرد استفاده می‌ کنند. به دلیل اهمیت ویژه‌ ای که دوربین گوشی‌ های هوشمند پیدا کرده‌ اند، شرکت‌ های تولیدکننده این گوشی‌ها نیز به این قضیه توجه ویژه داشته و روز به روز گوشی‌ هایی با دوربین‌ های با کیفیت‌تر را به بازار عرضه می‌ کنند. 
وجود دوربین‌ های با کیفیت در گوشی موبایل موجب گران‌تر شدن گوشی شده و به همین دلیل مراقبت از آنها برای سالم ماندن در بین کاربران اهمیت پیدا کرده است؛ زیرا در صورت به وجود آمدن مشکل برای لنز دوربین گوشی، تعمیر آن کاری از پیش نخواهد برد. برای مراقبت از لنز دوربین‌ های گوشی خود می‌ توانید از گلس دوربین موبایل استفاده کنید. این دسته از گلس‌ ها چند سال است که توسط شرکت‌ های تولید کننده گلس موبایل به بازار عرضه شده‌ اند و به خوبی از لنز دوربین موبایل شما مراقبت می‌ کنند. در این مقاله به معرفی انواع گلس دوربین موبایل و مزایا و معایب آن پرداخته‌ ایم، پس در صورتی که به دنبال خرید گلس برای دوربین گوشی خود هستید، در ادامه این مطلب از گلس اینجا با ما همراه باشید. 

گلس دوربین موبایل چیست؟

همانند محافظ‌ های صفحه نمایش گوشی، گلس دوربین موبایل نیز از پلاستیک و یا شیشه ساخته می‌ شود. این دسته از گلس‌ ها بر روی لنزهای دوربین موبایل نصب شده و به این طریق اجازه خط افتادن بر روی لنز را نمی‌ دهند. به دلیل تفاوتی که دوربین‌ های گوشی‌ های هوشمند با همدیگر دارند، گلس دوربین موبایل برای هر نوع موبایل متفاوت از دیگری است و تولید کننده‌ های گلس‌ های دوربین موبایل، گلس‌ های مخصوصی را متناسب با اندازه دوربین طراحی و تولید می‌ کنند. گلس‌ های دوربین گوشی موبایل دارای یک چسب سیلیکونی با ضخامت بسیار کم هستند و به کمک همین چسب از روی لنز دوربین گوشی جدا نمی‌ شوند. 

معرفی انواع گلس دوربین موبایل 

گلس‌ های دوربین موبایل از لحاظ طراحی و از لحاظ جنس تقسیم‌ بندی می‌ شوند که در ادامه با انواع این تقسیم‌ بندی آشنا خواهید شد.

انواع گلس دوربین موبایل از لحاظ طراحی

انواع گلس دوربین موبایل از لحاظ طراحی خود به دو دسته با فریم و بدون فریم تقسیم‌ بندی می‌ شود. 
● گلس دوربین موبایل فریم‌ دار
گلس‌ های دوربین موبایل فریم‌ دار مناسب برای گوشی‌ هایی هستند که دوربین برآمده دارند. دوربین‌ های برآمده بیشتر در خطر خط و خش افتادن لنز قرار دارند و به همین دلیل محافظت از آنها اهمیت بیشتری دارد. البته به جز این دسته از گلس‌ ها، برای گوشی‌ هایی با دوربین برآمده رینگ و یا حلقه‌ های نگهدارنده‌ ای تولید شده که از دوربین‌ های برآمده محافظت کرده و در کنار این محافظت ظاهر زیبایی نیز به گوشی می‌ دهند.
● گلس دوربین موبایل بدون فریم
گلس‌ های دوربین موبایل بدون فریم همان‌طور که از نامش مشخص است، مناسب برای گوشی‌ هایی با دوربین‌ های تخت هستند. 

انواع گلس دوربین موبایل از نظر جنس

از نظر جنس گلس‌ های دوربین موبایل به سه دسته تقسیم‌ بندی می‌ شوند.
● گلس دوربین موبایل شیشه‌ ای
گلس دوربین موبایل شیشه‌ ای را می‌ توان نمونه کوچکتری از گلس‌ های شیشه‌ ای مناسب برای صفحه نمایش دانست. این دسته از گلس‌ ها به راحتی بر روی لنز دوربین نصب می‌ شوند و هیچ تاثیری بر روی کیفیت تصویربرداری دوربین گوشی نخواهند گذاشت. گلس‌ های شیشه‌ ای دارای ویژگی چندین لایه بودن بوده به طوری که هر کدام از لایه‌ ها جلوی ضربه، خش و ... را می‌ گیرد. از دیگر ویژگی‌ های گلس دوربین موبایل شیشه‌ ای جلوگیری از نفوذ چربی و نماندن اثر انگشت بر روی لنز دوربین است.
● گلس دوربین موبایل نانو
گلس‌ های دوربین موبایل نانو دارای انعطاف‌ پذیری بالا و مقاومت زیاد در برابر ضربات و فشار هستند. به همین دلیل در کنار چفت شدن به لنز دوربین، به خوبی از آن مراقبت می‌ کنند. این گلس نیز مانند گلس شیشه‌ ای جلوی نفوذ چربی و نماندن اثر انگشت بر روی لنز دوربین را خواهد گرفت.
● محافظ لنز دوربین موبایل فلزی
یک دسته متفاوت از محافظ‌ های لنز دوربین وجود دارد که عملکردی متفاوت از گلس‌ های لنز دوربین از خود نشان می‌ دهند. محافظ لنز دوربین موبایل فلزی بر روی لنز چسبیده نشده و تنها در اطراف دوربین قرار می‌ گیرد و به دلیل فاصله‌ ای که بین دوربین و سطح بیرونی به وجود می‌ آورند، از خط و خش افتادن لنز دوربین مراقبت می‌ کنند. به دلیل این که این دسته از محافظ‌ ها بر روی لنز دوربین چسبانده نمی‌ شوند، هیچ تاثیری بر روی کیفیت لنز دوربین نمی‌ گذراند و تصاویر با وضوح واقعی دوربین گرفته می‌ شوند. محافظ‌ های فلزی به دلیل جنسی که دارند در برابر ضربات بسیار مقاوم هستند و همچنین در رنگ‌ های متنوعی تولید می‌ شوند تا افراد با سیلقه‌ های متفاوت بتوانند از این دسته از محافظ‌ ها نیز بهره ببرند. 

مزایای گلس‌های دوربین موبایل

مهم‌ ترین مزیتی که گلس لنز دوربین گوشی موبایل به همراه دارد، محافظت از لنز در برابر خط و خش است. لنز دوربین در صورتی که خط و خش بر روی آن بیفتد، کیفیت خود را از دست می‌ دهد و راهی برای تعمیر آن نیز وجود ندارد. به همین دلیل نیاز به مراقبت از لنز دوربین بسیار دیده می‌ شود. لنزهای دوربین جلوی شکسته شدن دوربین در صورتی که گوشی از دست بیفتد را می‌ گیرند و این مورد را نیز می‌ توان یکی دیگر از کارایی‌ ها و مزایای گلس‌ های دوربین موبایل به حساب آورد. گلس‌ های دوربین موبایل پس از جدا شدن از روی لنز دوربین هیچ اثری از خود به جا نمی‌ گذرارند. همچنین این لنزها مشکلی با قاب‌ های گوشی ندارند و با آن‌ ها تداخل پیدا نمی‌ کنند. 

معایب گلس‌ های دوربین موبایل

گلس‌ های دوربین موبایل پس از مدتی به طور مثال پس از یک سال استفاده کدر می‌ شوند و این کدر شدن بر روی کیفیت عکس‌ های دوربین می‌ گذارد، به همین دلیل نیاز به تعویض دارند. در صورتی که از گلس‌ های دوربین بی کیفیت استفاده شود، بر روی کیفیت لنز دوربین اثر منفی می‌ گذارد. گلس‌ های بی کیفیت معمولا دارای ضخامت بالایی هستند و همین ضخامت بر روی کیفیت عکس‌ برداری دوربین اثر منفی می‌ گذارد. 

سخن پایانی

در صورتی که به دنبال خرید گلس دوربین موبایل هستید، می‌ توانید به بخش محصولات سایت گلس اینجا مراجعه کرده و گلس دوربین مناسب برای موبایل خود را با بهترین کیفیت و مناسب‌ ترین قیمت نسبت به قیمت‌ های موجود در بازار خریداری نمایید. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد