آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی

خانم سالاری سه شنبه 5 اسفند 1399 - 13:30
آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی

استفاده از گوشی‌ های هوشمند روز به روز گسترده‌ تر از قبل می‌ شود و همین باعث شده که تجهیزات جانبی مختلفی برای این محصولات وارد بازار شوند که اجازه می دهد بهتر از موبایل خود مراقبت کنیم یا تجربه استفاده از آن را برای ما بهبود می‌ بخشد. یکی از این محصولات جانبی محافظ صفحه یا گلس است. گلس یا محافظ صفحه باعث می‌ شود که در صورت وارد شدن هرگونه ضربه به صفحه نمایش گوشی، آسیبی به LCD وارد نشود و به این صورت مجبور به پرداخت هزینه‌ های زیاد برای تعمیر این قسمت از گوشی هوشمند خود نباشید. البته نصب محافظ صفحه نمایش برای بسیاری از افراد می‌ تواند چالش برانگیز باشد و از همین رو مجبورند از افرادی که در این زمینه تجربه بیشتری دارند کمک بگیرند. در ادامه این مطلب آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی را در اختیار شما قرار می‌ دهیم تا به سادگی بتوانید در خانه خود و با استفاده از ابزار ابتدایی، گلس گوشی هوشمند خود را نصب کنید.

جدا کردن گلس قدیمی از روی صفحه نمایش

اولین موردی که برای آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی در اختیار شما قرار خواهیم داد، روش جدا کردن محافظ صفحه نمایش قدیمی از روی گوشی است. بهتر است این مورد را مد نظر داشته باشید که اگر به درستی و با دقت کافی این کار انجام ندهید، ممکن است به بخش‌ هایی از صفحه نمایش شما آسیب برسد. به خصوص در شرایطی که بخشی از گلاس قدیمی شکسته است، احتمال این آسیب دیدگی‌ افزایش پیدا می کند. برای انجام این کار بهتر است یک گوشه از محافظ صفحه نمایش قدیمی که به راحتی جدا می‌ شود، را بسیار آهسته به سمت بالا بکشید. بعد از آن بقیه قسمت‌ ها نیز به آرامی جدا خواهند شد. البته برای اینکه از شکستگی یا پارگی محافظ صفحه در زمان جداسازی جلوگیری کنید، بهتر است دو گوشه‌ی گلس را همزمان از روی صفحه جدا کنید.

لوازم مورد نیاز برای نصب محافظ صفحه نمایش گوشی در خانه

برای نصب محافظ صفحه گوشی در خانه شما نیاز به وسایلی دارید که در ادامه آنها را خدمت‌ تان معرفی خواهیم کرد.
لازم به ذکر است تمامی موارد ذیل در بسته بندی محصولات گلس اینجا موجود می باشد

● پارچه میکروفایبر
این نوع خاص از پارچه با استفاده از الیاف بسیار ریزی که حدود ۱۰ میکرون ضخامت دارند، تولید شده است. مقاومت این پارچه در برابر گرد و غبار، چربی و مایعات بسیار بالاست و به راحتی می‌ تواند آنها را پاک کند. از همین رو با استفاده از این پارچه‌ ها می‌ توانید به خوبی صفحات نمایش انواع گوشی یا تبلت را پاک کنید.

● مایع مخصوص تمیز کننده صفحه نمایش
مایع‌ های تمیز کننده صفحه نمایش که معمولاً به صورت اسپری وارد بازار می‌ شوند، بهترین گزینه برای پاک سازی صفحه نمایش گوشی یا تبلت شما خواهند. این محصولات به صورت تخصصی برای لوازم الکترونیکی تولید شده‌ اند و معمولاً به همراه با پارچه میکروفایبر به فروش می رسند. همچنین در اینجا بهتر است به یاد داشته باشید که از سایر مواد پاک کننده یا ضدعفونی کننده استفاده نکنید. البته برای سهولت کار می توان از پدهای الکلی مخصوص که در بسته بندی محصولات گلس اینجا موجود می باشد استفاده کرد.

● چسب گرد و خاک

بعد از تمیز کردن صفحه نمایش با دستمال و پد الکی نیاز است گرد و خاک و اجسام ریز باقیمانده روی صفحه نمایش کامل برداشته شوند . برای این منظور در بسته بندی محصولات گلس اینجا چسب مخصوصی قرار دارد که قبل از نصب گلس با کمک آن ذره های ریز باقیمانده روی صفحه نمایش برداشته شوند.

آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی در خانه

● اولین موردی که در خصوص نصب محافظ صفحه نمایش گوشی باید به یاد داشته باشید این است که محلی با میزان نور مناسب انتخاب کنید تا گرد و غبار یا کثیفی به وضوح قابل مشاهده باشند.

و همچنین محلی که جریان هوا وجود نداشته باشد (مثل مقابل دریچه کولر یا پنجره باز)

● بعد از مشخص کردن مکان مناسب با نور کافی، نوبت به آن است که دستان تان را کاملاً بشویید به گونه ای که چربی و گرد و غباری به آنها نباشد.

● در مرحله بعدی با استفاده از پد الکلی صفحه را کاملا تمیز کنید سپس بوسیله پارچه میکروفایبر صفحه نمایش گوشی را با دقت پاک کنید و مراقب باشید که هیچگونه آثاری از لک، اثر انگشت، گرد و غبار و… روی صفحات نمایش گوشی شما به چشم نخورد. در صورتی که بعد از پاک کردن با پارچه و مایع مخصوص هنوز هم لکه‌ های روی صفحه نمایش به چشم می‌ خورد، می‌ توانید از برچسب‌ هایی که برای تمیز کردن لکه روی صفحه نمایش کاربرد دارند استفاده کنید.

● بعد از انجام مراحل گفته شده نوبت به جداسازی پوسته محافظ گلس می‌ رسد. در این مرحله باید با دقت بسیار بالا و بدون اینکه بخش چسبنده محافظ صفحه نمایش را لمس کنید، محافظ گلس را جدا کنید.

● بعد از این نوبت به هم‌تراز کردن گلس و صفحه نمایش می‌ رسد. در این مرحله محافظ صفحه نمایش را باید به گونه‌ ای قرار دهید که هیچ کدام از ضلع‌ ها بیرون زدگی و تورفتگی خاصی نداشته باشد. بعد از آن کم‌کم گلس را به صفحه گوشی خود نزدیک کرده و در کمترین زمان ممکن آن را روی صفحه قرار دهید. چرا که طول کشیدن این کار باعث می‌ شود گرد و غبار بین صفحه نمایش و محافظ قرار گیرد.

از بین بردن حباب‌های زیر گلس گوشی

یکی از مهمترین بخش‌ های آموزش نصب محافظ صفحه نمایش، این است که چطور حباب‌ های ایجاد شده بعد از نصب این محصولات را از بین ببریم. ایجاد حباب زیر صفحه‌ نمایش بعد از نصب معمولاً برای همه اتفاق می‌ افتد و راهی برای جلوگیری کامل از آن وجود ندارد. بهترین راه برای از بین بردن این حباب‌ ها، استفاده از یک دستمال یا پارچه نرم و فشارهای هدفمندی روی قسمت هایی که حباب ایجاد شده می‌ آورید تا آنها را به سمت بیرون از صفحه نمایش هدایت کنید. نکته بسیار مهم در اینجا این است که به هیچ عنوان بدون پارچه این کار را انجام ندهید. چرا که اعمال این فشارها صرفاً با دست ممکن است مشکلاتی را برای گلس یا صفحه نمایش گوشی یا تبلت به وجود بیاورد. راه دوم برای خارج کردن حباب از زیر گلس این است که از نزدیکترین گوشه گلس به حباب گلس را بلند کنید تا به حباب برسید و مجدداً گلس را رها کنید.

برداشتن ذرات ریز از زیر گلس

بعضا اتفاق می افتد که بعد از نصب گلس ذرات ریزی بین گلس و صفحه نمایش باقی می مانند. برای برداشتن این ذرات نزدیکترین لبه گلس به ذره را بلند کنید و با استفاده از چسب بلند موجود در بسته بندی ذرات را خارج کنید. برای این کار قسمت چسبناک چسب باید به ذره بچسبد و آن را خارج کنید.

نکات مهم در زمینه خرید و استفاده محافظ صفحه نمایش گوشی

یکی از بخش های مهم آموزش نصب محافظ صفحه نمایش گوشی این است که نسبت به اشتباهات رایج در زمینه خرید محافظ صفحه گوشی و مشکلاتی که در زمینه استفاده از آنها وجود دارد، آگاه باشید تا از بروز مشکلات مختلف جلوگیری کنید.

● به تبلیغاتی که در خصوص مقاومت بالای صفحات نمایش گوشی‌ ها می‌ شود، دقت نکنید: هر ساله برند‌های تولید کننده گوشی ادعا می‌ کنند که محصولات آنها مقاومت بالایی در برابر ضربه دارند یا به اصطلاح ضد ضربه هستند. شاید این دعا برای ضربه دیدن گوشی در دفعات اول یا دوم درست باشد، اما مطمئناً تحت شرایط خاصی امکان آسیب دیدن صفحات نمایش وجود دارد و مجبور خواهید بود که هزینه زیادی را صرف تعمیر این قطعات کنید.

● در زمان خرید حتماً سراغ محصولاتی بروید که توسط برند معتبری تولید شده‌اند و کیفیت خوبی دارند. استفاده از گلس بی‌کیفیت ممکن است در طولانی مدت مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد و به خوبی نتواند عمل محافظت از صفحه نمایش را انجام دهد.

● انواع مختلف محافظ صفحه نمایش را بشناسید: در بازار نمونه‌ های مختلف گلس وجود دارد که هر کدام از آنها ویژگی‌ های خاص خود را دارند. شناخت بهترین محصولات اجازه می‌ دهد تا خرید هوشمندانه‌ تری داشته باشید.

● بعد از نصب گلس هرگونه مشکلی برای آن رخ داد، بهتر است در اولین فرصت آن را تعویض کنید. محافظ یا گلسی که قبلا ضربه دیده یا آثار شکستگی روی آن دیده می‌ شود؛ نمی تواند به درستی از صفحه نمایش محافظت کند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد