بررسی دلایل اهمیت خرید محافظ صفحه انواع ساعت های هوشمند

خانم سالاری سه شنبه 21 اردیبهشت 1400 - 17:17
بررسی دلایل اهمیت خرید محافظ صفحه انواع ساعت های هوشمند
در چند سال اخیر ساعت‌ های هوشمند در بین افراد علاقمند به تکنولوژی طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ابتدا این ساعت‌ ها تنها به عنوان یک وسیله جانبی برای گوشی‌ های هوشمند معرفی می‌ شدند، ولی با گذر زمان و استقبال بسیار مردم از ساعت‌ های هوشمند، امروزه به عنوان یک وسیله اختصاصی معرفی می‌ شوند. به دلیل استقبال بالای مردم از ساعت‌ های هوشمند، شرکت‌ های بسیاری دست به تولید این ساعت‌ ها در انواع مختلف زدند. در کنار این شرکت‌ ها، شرکت‌ هایی نیز به تولید محافظ صفحه انواع ساعت های هوشمند مشغول شدند. شاید بسیاری تصور کنند که خرید محافظ صفحه نمایش برای ساعت‌ های هوشمند کاری بیهوده و هزینه ای اضافه محسوب می‌ شود، ولی این ساعت‌ها نیز مانند گوشی‌ های هوشمند نیاز به مراقبت دارند. به دلیل کارایی‌ های بالایی که محافظ‌ های صفحه نمایش ساعت‌ های هوشمند دارا هستند، در این مقاله از گلس اینجا به معرفی مهم‌ ترین دلایل خرید محافظ صفحه انواع ساعت های هوشمند پرداخته‌ ایم، پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

محافظ صفحه ساعت های هوشمند

گلس‌ های ساعت‌ های هوشمند نیز مانند گلس‌ های گوشی‌ هوشمند یکی از اجزای جداناپذیر این گجت‌ ها محسوب می‌ شوند، زیرا صفحه نمایش ساعت‌ های هوشمند نیز مانند گوشی‌ های هوشمند نیاز به مراقبت دارند تا دچار شکستگی، خط و خش و هر نوع مشکل دیگری نشوند، به همین دلیل است که می‌ توان متوجه شد محافظ صفحه ساعت‌ های هوشمند نیز از اهمیت بالایی برخوردار هستند. در ادامه با مهم‌ ترین دلایل نیاز به محافظ صفحه نمایش ساعت های هوشمند بیشتر آشنا خواهید شد. 
● محافظت از خط و خش و شکستگی

یکی از مهم‌ ترین وظایف محافظ‌ های صفحه نمایش ساعت‌ های هوشمند جلوگیری از ایجاد خط و خش و شکستگی صفحه نمایش در صورت برخورد ضربه و یا در هنگام افتادن و سر خوردن از دست است. ساعت‌ های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و صفحه نمایش آن نیاز به محافظت بیشتر برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی دارد. از آن جایی که استفاده از ساعت‌ های هوشمند به موقعیت‌ های خاصی محدود نمی‌ شود و در اکثر مواقع از آنها برخلاف ساعت‌ های مجلسی و یا رسمی استفاده می‌ شود، این محافظت اهمیت بیشتری پیدا می‌ کند. 

شاید پیش خودتان این فکر را داشته باشید که با نهایت دقت از ساعت خود مراقبت کرده و به همین دلیل نیازی به محافظ صفحه نمایش نخواهید داشت؛ در صورتی که اگر فقط دست خود را در جیب شلوار تان قرار دهید، با همین عمل ساده به صورتی ناخواسته و بدون توجه بر روی صفحه نمایش ساعت خط و خش وارد می‌ کنید. وجود این خط و خش‌ ها و یا شکستگی به هیچ روشی قابل تعمیر نیست و در صورتی که میزان خط و خش زیاد شود و یا شکستگی بدی بر روی صفحه نمایش ساعت هوشمند اتفاق بیفتد، تنها راه تعویض صفحه نمایش خواهد بود. با استفاده از یک گلس صفحه نمایش ساعت هوشمند به راحتی می‌ توانید از بروز چنین مشکلی جلوگیری کنید زیرا در صورت بروز خط و خش و یا شکستگی این اتفاق تنها بر روی گلس افتاده و خود صفحه نمایش به تمیزی قبل باقی می‌ ماند.

● حفظ تمیزی صفحه نمایش

برای این که صفحه نمایش یک گجت هوشمند شفافیت خود را حفظ کند و مانند روز اول به نظر برسد، نیاز به تمیز ماندن دارد. استفاده از محافظ صفحه نمایش این تمیزی را حفظ می‌ کند و در هر زمان صفحه نمایش را مانند روز اول نشان می‌ دهد. برخی از کثیفی‌ ها بر روی صفحه نمایش به راحتی با یک دستمال پاک می‌ شوند، در صورتی که برخی دیگر از کثیفی‌ ها با دستمال پاک نشده و به همین دلیل ممکن است صدمات جبران‌ ناپذیری را به صفحه نمایش وارد کنند و یا شما را مجبور به تحمل حضور دائمی یک لک بر روی صفحه نمایش ساعت هوشمندتان کند. همچنین در صورتی که فرد بی دقتی به خرج دهد و از دستمال نامناسب برای تمیز کردن صفحه نمایش استفاده کند، ممکن است خط و خش بر روی صفحه نمایش بیندازد. به همین دلیل است که یک محافظ صفحه نمایش به راحتی می‌ تواند تمیزی صفحه نمایش را حفظ کند و آن را از هر آلودگی به دور نگه دارد. همچنین با وجود محافظ صفحه نمایش ساعت هوشمند نیازی به تمیز کردن مداوم صفحه نمایش نخواهید داشت و از این نظر نیز آسوده خواهید شد.

● جلوگیری از برخورد مستقیم نور آفتاب بر روی صفحه نمایش
در طول روز و به خصوص زمانی که نور آفتاب به صورت مستقیم می‌ تابد، صفحه نمایش گجت‌ های هوشمند به راحتی قابل مشاهده نیستند و خوانایی آنها پایین خواهد آمد. محافظ‌ های صفحه نمایش این مورد را نیز حل کرده‌اند و از برخورد مستقیم نور آفتاب بر روی صفحه نمایش جلوگیری می‌ کنند. در نتیجه با استفاده از یک محافظ صفحه نمایش به راحتی می‌ توان میزان خوانایی صفحه نمایش را در طول روز افزایش داد. نور آفتاب به جز کاهش خوانایی صفحه نمایش، ضررهای دیگری نیز به صفحه نمایش‌ ها می‌ رساند. یکی از این ضررها می‌ تواند سوختگی پیکسل در نتیجه برخورد نور آفتاب داغ به صفحه نمایش باشد، به طوری که دمای صفحه نمایش بالا رفته و در نتیجه خرابی برای صفحه نمایش به وجود می‌ آورد. اگر در شهرهای کویری زندگی می‌ کنید، چنین امری بیشتر می‌ تواند اتفاق بیفتد. در نتیجه بهتر است به صورت همیشگی از یک محافظ صفحه برای ساعت‌ های هوشمند استفاده کنید تا به صورت پیکسل به پیکسل از صفحه نمایش محافظت کند و چنین خرابی‌ هایی را به بار نیاورد. 
● جذب اشعه های مضر
صفحه نمایش ساعت‌ های هوشمند مانند هر گجت دیگری اشعه های مضری را تابیده و در نتیجه مضراتی را به چشم وارد می‌ کند. از آن جایی که از ساعت‌ های هوشمند در زمان‌های بسیاری استفاده می‌ شود و ممکن است فرد در طول روز ساعت‌ های بسیاری را به صفحه نمایش ساعت هوشمند خود خیره شود، این اشعه ها بیشتر و بیشتر می‌ تواند به چشم برخورد کند و بینایی فرد را به خطر بیندازد. به همین دلیل است که امروزه شرکت‌ های معتبری چون اپل و سامسونگ در هنگام تولید گلس‌ های ساعت‌ های هوشمند، از متریالی استفاده می‌ کنند تا گلس بتواند بخش بزرگی از اشعه های مضر را جذب کند و بینایی فرد را دچار مشکل نکند. این مورد نیز یکی دیگر از دلایل مهم استفاده از محافظ صفحه نمایش برای ساعت‌ های هوشمند محسوب می‌ شود که بی توجهی به آن می‌ تواند خطراتی را برای سلامت چشم های شما به وجود آورد.
● قیمت پایین محافظ‌ های صفحه نمایش ساعت هوشمند
آخرین و شاید مهم‌ ترین دلیل به قیمت کم محافظ‌ های صفحه نمایش در مقایسه با خود صفحه نمایش بر می‌ گردد. در صورتی که هر کدام از مشکلات گفته شده در مقاله اتفاق بیفتد و خرابی برای صفحه نمایش به وجود بیاید، تعمیر و یا تعویض آن هزینه بالایی را به همراه خواهد داشت. در بسیاری از مواقع هزینه تعویض صفحه نمایش تنها مقداری کمتر از قیمت خود ساعت هوشمند بوده و به همین دلیل تعویض آن صرفه اقتصادی نخواهد داشت. به جز هزینه مشکل دیگری در رابطه با تعویض صفحه نمایش وجود دارد و آن هم کمبود متخصص‌ هایی برای تعویض صفحه نمایش ساعت‌های هوشمند در کشور ماست. از این رو ممکن است در صورتی که صفحه نمایش ساعت هوشمند شما دچار مشکلی شود، حتی قادر به تعویض آن نیز نباشید. استفاده از یک محافظ صفحه نمایش با قیمتی بسیار پایین‌تر از قیمت خود صفحه نمایش می‌ تواند از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کند و هزینه بالایی را در رابطه با تعمیر و یا تعویض به شما تحمیل نکند. 
سخن پایانی
استفاده از یک گلس صفحه نمایش ساعت‌ های هوشمند  جلوی خطرات بسیاری را بگیرد. این وسیله جانبی کوچک با این که شاید از نظر بسیاری بی اهمیت به نظر برسد، ولی کارایی‌ های بسیار بالایی دارد. به همین دلیل لازم است استفاده از این وسیله جانبی ساعت‌ های هوشمند را به هیچ وجه پشت گوش نیندازید و در اولین فرصت برای ساعت هوشمند خود محافظ صفحه نمایش خریداری نمایید. برای خرید محافظ صفحه انواع ساعت های هوشمند می‌ توانید به بخش محصولات سایت گلس اینجا مراجعه کنید و انواع مختلفی از محافظ‌ های صفحه نمایش ساعت هوشمند را مشاهده کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد