آشنایی با انواع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

علی شمس شنبه 3 آذر 1397 - 10:49
آشنایی با انواع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

یک خراش روی صفحه نمایش گوشی شما مثل یک خراش روی اعصاب تان می‌ رود! گاهی حتی همین خراش جزئی مانع تمرکز می‌ شود و دقیقاً همین جا است که به اهمیت صفحه نمایش صاف و بدون ترک پی می‌ بریم. اگر خراش صفحه نمایش گوشی عمیق‌ تر باشد و به عبارتی تبدیل به شکستگی شود، دیگر مجبور هستید صفحه نمایش را به کلی تعویض کنید. بسیاری از افراد با بررسی هزینه تعویض صفحه نمایش تصمیم می‌ گیرند یک گوشی جدید بخرند یا خراش اعصاب خردکن صفحه نمایش را تحمل کنند.
همیشه شنیده‌ ایم که پیشگیری بهتر از درمان است. اگر به تازگی گوشی همراه خریده‌ اید یا صفحه نمایش موبایل شما هنوز سالم است، به فکر یک محافظ صفحه نمایش باشید. با خرید یک گلس ساده علاوه بر جلوگیری از خط و خش، تا حدودی می‌ توانید صفحه نمایش را از شکستن هم محافظت کنید. گلس‌ های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌ های مناسبی داشته و به جز محافظت صفحه نمایش، مزایای دیگری نیز به همراه دارند.

آشنایی با انواع گلس گوشی موبایل، به شما کمک می‌ کند انتخاب بهتری در این زمینه داشته باشید. در این مطلب می‌ خواهیم به معرفی تعدادی از انواع گلس‌ ها بپردازیم. ابتدا درباره مزایای استفاده از این محافظ‌ ها صحبت خواهیم کرد و سپس انواع پر کاربرد آن را معرفی می کنیم.


آیا همه باید از محافظ صفحه گوشی استفاده کنیم؟

شاید بهتر بود از تیتر دیگری استفاده می‌ کردیم، اما می‌ خواهیم توضیح بدهیم چرا محافظ صفحه گوشی برای عده‌ ای واقعاً لازم است! همچنین استفاده از محافظ گوشی می‌ تواند چه مزایا و معایبی داشته باشد. به این ترتیب شما تمام جوانب را در نظر می‌ گیرید و خود تصمیم گیرنده نهایی خواهید بود.
برای خریدن یا نخریدن محافظ صفحه گوشی موارد زیر را در نظر بگیرید:

1. آیا بیشتر مواقع در خانه هستید؟ یا مرتبا در مکان‌ هایی مانند محل کار و مترو و … در رفت و آمد می‌ باشید؟ اگر بیشتر مواقع بیرون از منزل هستید بهتر است از محافظ صفحه گوشی استفاده کنید.

2. آیا معمولاً وسایلی مانند گوشی، تبلت، کیف پول، دسته کلید و … از دست شما می افتد؟ اگر جواب شما مثبت است، پس به محافظ صفحه موبایل نیاز دارید.

3. آیا قیمت گوشی شما بسیار بالا است و فعلاً توان مالی تعویض آن را ندارید؟ پس بهتر است یک محافظ صفحه موبایل هم تهیه کنید.

4. آیا زیبایی گوشی برای شما بسیار بیشتر از امنیت آن اهمیت دارد؟ در این صورت خرید محافظ صفحه گوشی را در اولویت قرار ندهید.

5. آیا نسبت به کیفیت صفحه نمایش گوشی همراه حساسیت دارید یا خیر؟ اگر در این باره حساس هستید بایستی در حفظ آن نیز کوشا باشید.

حال در بخش بعدی می‌ خواهیم به معرفی چند نوع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل بپردازیم.


انواع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی موبایل

محافظ صفحه نمایش مات (matte)

محافظ صفحه نمایش گوشی از نوع مات به شکلی است که نور خورشید یا نور چراغ‌ هایی را که به صفحه تابیده می‌ شود، منعکس نمی‌ کند. این ویژگی منحصر بفرد و کاربردی باعث می‌ شود چشم کاربر خسته نشده و برای بررسی تصاویر و مطالب گوشی، مجبور به جا به جا کردن صفحه نباشد. یکی دیگر از مزایای گلس مات این است که اثر انگشت بر روی آن‌ها باقی نمی‌ ماند و همین نکته باعث می‌ شود ظاهر صفحه همیشه تمیزتر به نظر برسد. اگر بتوانید یکی از گلس‌ های مات را برای گوشی موبایل خود بخرید، از مزایای کاربردی آن بسیار سود می‌برید، مخصوصاً وقتی مجبور باشید برای ساعات طولانی در نور آفتاب از صفحه موبایل استفاده کنید.

محافظ صفحه نمایش privacy

گوشی‌ های موبایل تقریباً همیشه همراه ما هستند، بدیهی است که بسیاری از موارد خصوصی زندگی ما هم در این گوشی‌ ها ثبت گردد. بسیاری از ما ترجیح می‌ دهیم این موارد خصوصی از چشم غریبه‌ ها دور بماند. اگر در فضای خارج از منزل، گوشی همراه بدست داشته باشید نمی‌ توانید آن‌ چنان که باید این موضوع را کنترل کنید. محافظ صفحه نمایش از نوع privacy تا حدودی می‌ تواند این مشکل را برطرف کند. این گلس‌ها به صورتی طراحی شده‌ اند که تصاویر با زاویه ۹۰ درجه روبروی خود را نشان می‌ دهند. بنابراین وقتی یک گلس privacy بر روی گوشی خود نصب کنید، تنها خودتان که گوشی بدست دارید می‌ توانید محتوای گوشی را ببینید. پس لازم نیست دیگر نگران افراد کنار دست تان باشید.

محافظ صفحه نمایش TPU

وقتی صحبت از نسل‌ های قدیمی محافظ صفحه نمایش باشد، قطعاً نامی هم از گلس TPU به میان می‌ آید. این محافظ‌ها از جنس پلاستیک‌ های انعطاف پذیر بودند که برای نصب نیاز به اسپری مخصوص داشتند. اگر برای نصب دقت نمی‌ کردید، ممکن بود بین گلس و صفحه نمایش حباب‌های ریزی ایجاد گردد. درست است که گلس‌ های TPU معایب زیادی داشتند، اما بد نیست به برخی از مزایای آن‌ها هم اشاره کنیم. برای مثال این محافظ‌ ها انعطاف پذیر بودند، بر گوشه‌ های صفحه نمایش انواع موبایل منطبق می‌ شدند و در زمان خود بهترین نوع گلس بودند.

محافظ صفحه نمایش PET

گلس‌ های نوع PET نیز از جنس پلاستیک می‌ باشند. در‌ واقع PET از ترکیب پلاستیک و سیلیکون ساخته شده است. در این نوع گلس‌ ها سعی شده تا به انعطاف پذیری و کمی هم حالت مات بودن توجه گردد. محافظ‌ های نوع PET از گلس های نسل TPU هم قدیمی‌ تر هستند. از جمله مزایای آن‌ها می‌ توان به قیمت ارزان آن‌، ضد خش بودن و مات بودن اشاره کرد. توصیه می‌ کنیم از این نوع گلس‌ها برای گوشی‌ های خود استفاده نکنید، زیرا نمی‌ توانند ضربه گیر مناسبی برای گوشی باشند.

محافظ صفحه نمایش Nano liquid

نسل جدیدی از محافظ‌ های صفحه نمایش به بازار آمده‌ اند که به نام Nano liquid شناخته می‌ شوند. این گلس‌ ها کمی ضخیم‌ تر از انواع عادی بوده و با تکنولوژی نانو ساخته شده‌ اند. تولیدکنندگان این گلس‌ ها در تبلیغات خود مدعی هستند، اگر مایعات بر روی صفحه گوشی شما ریخته شوند هیچ مشکلی برای صفحه نمایش پیش نمی‌ آید. با این حال ما توصیه نمی‌ کنیم که که شما این کار را بر روی گوشی گران قیمت خود امتحان کنید!

امیدواریم مطالبی که درباره انواع گلس محافظ صفحه نمایش ارائه دادیم، برای شما مفید واقع شده باشد. توجه داشته باشید گلس‌ هایی که از جنس شیشه حرارت دیده (Tempered Glass) می‌ باشند، کمی ضخیم‌ تر بوده ولی می‌ توانند ضربه‌ گیر بهتری برای صفحه نمایش گوشی همراه باشند. از طرفی گلس‌ های پلاستیکی شیک‌ تر و منعطف‌تر هستند، اما امنیت گوشی را تضمین نمی‌ کنند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد