همه چیز درباره انواع گلس سرامیکی تبلت

خانم سالاری چهارشنبه 12 خرداد 1400 - 10:19
همه چیز درباره انواع گلس سرامیکی تبلت
گلس یکی از مهم ترین لوازم جانبی می باشد که اصولا همزمان با موبایل یا تبلت خریداری می شود تا از ایجاد هرگونه آسیب دیدگی در تاچ گوشی، تبلت یا هر نوع لوازم الکترونیکی دیگری جلوگیری کند. گلس ها انواع مختلفی دارند. یکی از بهترین گلس های موجود در بازار گلس سرامیکی تبلت و موبایل می باشد که در این مطلب از گلس اینجا قصد داریم به طور کامل به بررسی گلس سرامیکی تبلت بپردازیم.
در ادامه موارد زیر را بررسی خواهیم کرد :
جنس گلس سرامیکی تبلت از چه موادی است؟
آیا گلس های سرامیکی ضد ضربه هستند؟
انواع گلس تبلت
گلس سرامیکی مات بهتر است یا شفاف؟

گلس سرامیکی تبلت از چه جنسی می باشد؟

با شنیدن کلمه " سرامیکی " اصولا جنسی شکننده و خشک در ذهن ما تداعی می شود؛ اما باید بدانید که این گلس ها از جنس TPU یا همان پلی یورتان ترموپلاستیک و PC یا همان پلی کربنات ساخته شده اند که بسیار انعطاف پذیر و در برابر هر گونه خط و خش و ضربه بسیار مقاوم می باشند. گلس های سرامیکی قادر به جذب و خنثی کردن بسیاری از شوک های وارد شده به صفحه نمایش تبلت هستند و نسبت به سایر گلس ها مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند.

آیا گلس سرامیکی ضد ضربه و نشکن است؟

همان طور که گفتیم گلس های سرامیکی نسبت به سایر گلس های موجود در بازار از مقاومت بیشتری نسبت به ضربه و شوک برخوردار هستند. گلس سرامیکی نه به سختی و شکنندگی گلس های شیشه ای حرارت دیده است که در هنگام وارد شدن ضربه تکه تکه شوند و نه به انعطاف پذیری گلس های نانو می باشد. گلس های سرامیکی از نظر انعطاف پذیری حد واسط گلس های شیشه ای و نانو می باشند و در بازار به گلس نشکن شهرت دارند. این خاصیت به دلیل جنس ویژه آن ها است که ترکیبی از پلی کربنات و پلی یورتان ترموپلاستیک می باشد.

انواع گلس تبلت

گلس های تبلت موجود در بازار در  چهار دسته پلاستیکی، شیشه ای، سرامیکی و نانو دسته بندی می شوند. در ادامه این سه نوع گلس را به طور دقیق تر بررسی خواهیم کرد.
1. گلس های پلاستیکی
گلس پلاستیکی یکی از رایج ترین انواع گلس تبلت می باشد که مدت نسبتا زیادی است که در بازار رایج شده است. گلس پلاستیکی از ایجاد خراش هایی که بر اثر برخورد ناخن یا اشیاء سخت مانند سکه به وجود می آید، بر جا ماندن گرد و خاک و اثر انگشت روی صفحه گوشی و آسیب های این چنینی جلوگیری خواهد کرد. گلس های پلاستیکی صرفا ضد خش و لکه هستند و برای محافظت از تبلت شما در برابر شکستن یا ضربه های احتمالی گزینه مناسبی نیستند. این گلس ها نسبت به گلس های شیشه ای کدر تر می باشند و به همین دلیل در انتقال نور و رنگ ها از گلس های شیشه ای ضعیف تر عمل می کنند. در ضمن بد نیست بدانید که گلس های پلاستیکی نسبت به سایر انواع گلس دارای قیمت کم تری در بازار می باشند.
2. گلس های شیشه ای 
همان طور که از نام این گلس پیدا است، از یک نوع شیشه ساخته شده است که در اثر حرارت دیدن، تبدیل شدن به یک ورقه نسبتا نازک و در نهایت سرد شدن سریع به وجود می آید. گلس های شیشه ای محافظ های نسبتا خوبی برای صفحه نمایش می باشند و در برابر ضربه و شوک بسیار بهتر از گلس های پلاستیکی عمل می کنند. تشخیص گلس های شیشه ای از پلاستیکی بسیار ساده است؛ گلس های شیشه ای نسبت به گلس های پلاستیکی ضخامت بیشتری دارند و با توجه به همین موضوع به راحتی می توان گلس های شیشه ای و پلاستیکی را از یک دیگر تشخیص داد.
 یکی از مهم ترین مزایای گلس های شیشه ای، نصب راحت آن روی صفحه نمایش می باشد. نحوه کار این گلس ها به این صورت است که هنگام وارد شدن ضربه، گلس های شیشه ای انرژی حاصل از آن را دریافت و تخلیه می کند که این موضوع سبب ترک برداشتن خود گلس می شود اما از شکستن صفحه نمایش جلوگیری می کند. در گلس های پلاستیکی بر خلاف گلس های شیشه ای، انرژی از گلس عبور می کند و به صفحه نمایش اصلی موبایل برخورد خواهد کرد که همین عامل سبب عدم مناسب بودن گلس های پلاستیکی برای ضربه گیری می شود.
3. گلس های سرامیکی
گلس های سرامیکی تبلت از نظر انعطاف پذیری در سطح بسیار مناسبی هستند، به طوری که اگر آنها را در دست خود خم کنید و سپس رها کنید مجدد به حالت اول بر خواهند گشت. همان طور که گفتیم گلس های سرامیکی در برابر ضربه نسبت به گلس های شیشه ای بسیار بهتر عمل می کنند و به گلس های نشکن شهرت دارند. این گلس ها در دو نوع مات و شفاف در بازار وجود دارند که در ادامه در مورد تفاوت این دو بحث خواهیم کرد.
4. گلس های نانو 
گلس نانو که بعضی آن را با نام نانو مایع نیز می شناسند، ترکیبی از شیشه و حلال های مختلفی است که آن را به حالت مایع در می آورند. نانو مایع زمانی که روی سطح صفحه نمایش خشک می شود یک لایه نازک به وجود می آورد که در برابر بسیاری از ضربات مقاوم است. نوع دیگری از گلس نانو در بازار وجود دارد که با نام گلس نانو جامد شناخته می شود. این گلس مشابه گلس های معمولی می باشد، با این تفاوت که در آن از تکنولوژی نانو پلیمر استفاده می شود.

گلس سرامیکی تبلت مات بهتر است یا شفاف ؟

به طور کلی گلس های سرامیکی در دو نوع مات و شفاف وجود دارند. بسیاری فکر می کنند که گلس های سرامیکی مات تبلت مانعی برای رسیدن نور از صفحه نمایش به چشم می باشد؛ در حالی که این طور نیست. گلس های سرامیکی مات از رفلکس نور های اضافی مانند نور لامپ جلوگیری می کنند. این گلس ها  برای کسانی که اهل مطالعه های طولانی هستند بسیار مناسب است. لازم به ذکر است که گلس های سرامیکی مات برای گیمر ها که نیاز به یک صفحه تاچ سریع و روان دارند چندان مناسب نیست.
گلس سرامیکی شفاف تبلت برخلاف نوع مات آن دارای یک صفحه صاف و صیقلی است که یک صفحه تاچ روان و سریع را برای فرد ایجاد می کند؛ در نتیجه برای گیمر ها این گلس مناسب تر از گلس سرامیکی مات می باشد.
گلس های سرامیکی تنها مختص به تبلت نیستند و برای سایر صفحه نمایش ها مانند صفحه نمایش موبایل نیز قابل استفاده می باشند. در صورت تمایل می توانید از بخش گلس های سرامیکی تبلت محصول مورد نظر خود را سفارش دهید تا در سریعترین زمان ممکن برایتان ارسال شود.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد