انواع گلس تبلت

خانم سالاری سه شنبه 7 اردیبهشت 1400 - 16:31
انواع گلس تبلت
اولین کاری که بعد از خرید یک تبلت باید انجام دهیم، خرید تجهیزاتی مانند گلس، گارد و‌… است. این تجهیزات کمک می کند تا بتوانیم بهتر از تبلت خود محافظت کنیم و دوام آن را بالا ببریم. این روزها همه می‌ دانند که عدم استفاده از محافظ صفحه نمایش یا گلس باعث می‌ شود در برابر خطرات مختلف مانند خش، ضربه، فشار و… تبلت آسیب پذیر باشد و دچار مشکل شود. یکی از مواردی که در خصوص خرید محافظ صفحه نمایش یا گلس تبلت باید بدانید، وجود انواع مختلف این محصولات در بازار است. تنوع بالای محافظ صفحه نمایش تبلت باعث شده تا بسیاری از مشتریان در زمان خرید این محصولات دچار سردرگمی شوند. در ادامه این مطلب از گلس اینجا قصد داریم انواع محافظ صفحه نمایش تبلت را خدمت شما معرفی کنیم تا در زمان انتخاب این محصولات هوشمندانه‌ تر عمل کنید. 

محافظ صفحه نمایش شیشه ای تبلت

بدون شک بهترین و محبوبترین نوع محافظ صفحه تبلت ها گلس شیشه ای می باشد. این نوع گلس به لطف ظاهر شفاف و بدون حاشیه خود باعث می شود که زیبایی ظاهری تبلت کاملا حفظ شود و کیفیت تصویر هیچ افتی نداشته باشد. ظاهر این گلس‌ ها به گونه‌ای است که در نگاه اول هر مشتری را مجذوب خود خواهد کرد. به کارگیری آنها برای تبلت باعث می‌ شود که صفحه نمایش شما درخشان و براق به نظر برسد. همچنین سطح صاف و صیقلی این گلس‌ها باعث می‌شوند تا رد هرگونه کثیفی مانند اثر انگشت، نوشیدنی، روغن، مایعات یا گرد و غبار را به راحتی بتوانید از روی آنها پاک کنید. این نمونه از گلاس که ضخامت بسیار بسیار پایین و در حد ۰.۳۳ میلی متر دارد، از مقاومت بالایی در برابر خراش و ضرب برخوردار است.

محافظ صفحه نمایش سرامیکی تبلت

بعد از گلس شیشه ای پر استفاده ترین نوع محافظ صفحه تبلت گلس سرامیکی تبلت می باشد. برای تولید محافظ صفحه نمایش سرامیکی از ترکیبات جدیدی مانند کوارتز و سیلیکات‌ ها استفاده می‌ کنند تا بتوانند شفافیت نهایی این محصولات را افزایش داده و باعث شوند تا در زمان کار با تبلت، بتوانید صفحه نمایش را به وضوح مشاهده کنید. این نمونه از محافظ صفحه نمایش دارای خاصیت ضد ضربه و ضد خش مناسبی است، از همین رو می‌ تواند به خوبی از تبلت شما محافظت کند.
 یکی دیگر از ویژگی‌ های مهم گلس سرامیکی انعطاف پذیر بودن و نرمی آن است که باعث می‌ شود قابلیت آنتی شوک نیز داشته باشد و در برابر ضربات ناگهانی عملکرد خوبی از خود به نمایش بگذارد. البته باید در نظر داشت که علاوه بر این موارد سطح روی این گلس‌ ها ضد چربی می‌ باشد و به همین دلیل در زمان کار با آنها شاهد این خواهد بود که اثر انگشت شما روی گلس باقی نمانده و به راحتی می‌ توانید از آن استفاده کنید. در ادامه به ویژگی‌ها منحصر به فرد گلس سرامیکی را با هم مورد بررسی قرار می‌ دهیم:
داشتن انعطاف پذیری بالا به گلس سرامیکی این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی آن‌ها را خم کنید. به همین دلیل اگر از این محصولات روی تبلت خود استفاده کنید، می‌ بینید که ضربه‌ های محکم و یا حتی افتادن آنها نیز توسط گلس سرامیکی جذب شده و از آسیب رسیدن به تبلت جلوگیری گردد.
گلس سرامیکی برخلاف گلس‌ های شیشه ای می‌ باشد و در زمان ضربه دیدن تکه تکه نمی شود.
ثبات رنگ گلس سرامیکی نسبت به سایر نمونه‌ های محافظ صفحه نمایش بالا است و به مرور زمان شاهد زرد شدن آن نخواهید بود. 
گلس سرامیکی برخلاف سایر نمونه‌ های گلس که در صورت ضربه دیدن در گوشه‌ های محافظ صفحه نمایش اصطلاح لب پَر می‌شوند نخواهد بود. این محصولات تا پایان دوره استفاده ظاهر خود را حفظ می‌کنند و چنین مشکلاتی را برای شما در پی نخواهند داشت.

محافظ صفحه نمایش پرایوسی (privacy)

یکی از انواع محافظ صفحه نمایش تبلت که ویژگی بسیار جالبی دارد، محافظ صفحه نمایش پرایوسی است. با نصب این نمونه از گلس بر روی تبلت خود می‌ توانید کاری کنید که هیچ کس به جز خودتان نتواند از اطراف روی صفحه نمایش تبلت تسلط داشته باشد. مطمئناً همه ما در مکان‌ های شلوغ مانند بانک، مترو و… به این مشکل برخورده‌ ایم که بسیاری دوست دارند پنهانی روی صفحه نمایش تبلت ما نگاه کنند. این کار قطعاً به حریم خصوصی ما آسیب می‌ زند و استفاده از گلس پرایوسی برای آنهایی که به حریم خصوصی خود اهمیت می‌ دهند، قطعاً گزینه بسیار خوبی خواهد بود. صد البته باید در نظر داشت که این نمونه از محافظ صفحه نمایش تبلت ویژگی‌ های دیگری ضد خش و ضد ضربه بودن، ضد را دارا می باشند.

محافظ صفحه نمایش TPU

محافظ صفحه نمایش TPU یکی از محصولاتی که می‌ توان از آنها برای تبلت خود استفاده کنید، اما بهتر است در نظر داشته باشید که از این گلس‌ ها در بازار استقبال خاصی نشده است. چرا که برای نصب آنها باید از اسپری استفاده کنید و بعد از آن شاهد تشکیل حباب‌ های باشید که به مرور زمان باید آنها را از بین ببرید. از سوی دیگر ساختار پلاستیکی آن باعث می‌ شود تا بسیاری از استفاده کنندگان احساس راحتی با این نمونه از گلس نداشته باشند. بیشترین استفاده این محصولات برای گوشی‌ های ارزان قیمت و قدیمی است و پیشنهاد ما به شما این است که که فریب قیمت ارزان آنها را نخورید و برای تبلت خود سراغ سایر نمونه‌ های گلس بروید. 

محافظ صفحه نمایش تبلت PET

یکی از انواع محافظ صفحه نمایش تبلت، گلس‌ های pet هستند که از نظر ویژگی‌ ها و عملکرد یک رده پایین‌ تر از محافظ صفحه نمایش tpu می‌ باشد. جنس این گلس‌ ها از پلاستیک می‌ باشد و مقاومت آنها در برابر ضربه و خش بسیار پایین است. به طوری که اگر به ناگاه تبلت از دست شما روی زمین بیفتد، قطعاً صفحه نمایش آن آسیب خواهد دید. با اینکه این نمونه از گلس انتخاب خوبی نمی‌ باشد، ولی مزایایی مانند سادگی، شیک بودن، قیمت مناسب، و استفاده راحت را می‌ تواند به همراه داشته باشد. 

محافظ صفحه نمایش تبلت مات (Matte)

یکی از انواع محافظ صفحه نمایش تبلت، گلس مات است که ویژگی‌ های فیزیکی بسیار خوبی دارد و می‌ تواند از صفحه‌نمایش مورد نظر شما در برابر آسیب‌ های احتمالی مانند خش افتادن یا ضربه دیدن محافظت کند. البته نباید فراموش کرد که یکی از مزایای اصلی این محصولات، خنثی کردن نور خورشید است که بر روی صفحه نمایش تبلت می‌ تابد. این نمونه از گلس انعکاس نور را به شدت پایین می‌ آورد و به همین دلیل ممکن است در بخش هایی از بازار آن را با نام گلس ضد تابش نور هم بشناسند. متاسفانه این نمونه از گلس فقط برای برخی از مدل‌ های خاص گوشی و تبلت وارد کشورمان شده است.
بعد از آشنایی با انواع محافظ صفحه نمایش تبلت و بررسی ویژگی های هر کدام می‌توانید برای خرید گلس مناسب اقدام نمایید. سایت گلس اینجا با ارائه انواع گلس تبلت و گوشی دامنه انتخاب وسیعی را برای شما فراهم نموده است. کافیست به بخش محصولات سایت مراجعه نمایید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد