گلس یو وی چیست؟ مزایا و معایب آن

خانم سالاری پنجشنبه 19 فروردین 1400 - 10:14
گلس یو وی چیست؟ مزایا و معایب آن
یکی از بهترین گلس‌ های مخصوص گوشی‌ های خمیده، گلس یو وی است. این نوع گلس به دلیل ویژگی‌ های خاصی که دارد، در بین دارندگان گوشی‌ های موبایل با لبه‌ های خمیده بسیار پرطرفدار شده است. در این مقاله از گلس اینجا به پرسش گلس یو وی چیست؟ و دارای چه مزایا و معایبی است؟ پاسخ داده‌ایم.

گلس یو وی چیست؟

گلس یو وی گلسی با چسب جداگانه‌ است که با ریختن این چسب بر روی گوشی و خشک کردن آن به کمک چراغ یو وی یا همان چراغ فرابنفش، محافظ صفحه بر روی صفحه نمایش گوشی شکل می‌ گیرد. به دلیل چراغ یو وی استفاده شده در نصب این نوع از گلس‌ ها، به آن گلس یو وی گفته می‌ شود. گفتنی است از گلس‌ های یو وی بیشتر برای گوشی‌ های موبایلی با لبه‌ های خمیده استفاده می‌ شود. 

گلس یو وی دارای چه کاربردی است؟

بر روی گوشی‌ هایی که به صورت خمیده تولید می‌ شوند، به دلیل لبه‌ های خمیده آن چسباندن گلس سخت است؛ به همین دلیل برای چنین گوشی‌ هایی بهتر است از گلس یو وی استفاده شود که به راحتی بر روی تمام صفحه نمایش می‌ چسبد. 

*از برچسب‌ های یو وی نه تنها برای گوشی، بلکه برای لپتاپ و تلویزیون نیز استفاده می‌ شود.

از گلس یو وی برای گوشی‌ های با لبه تخت نیز استفاده می‌ شود، ولی عمده کاربرد آن برای گوشی‌ هایی با لبه خمیده است.

چه کسانی باید از گلس‌ های یو وی استفاده کنند؟

افرادی که دارای گوشی‌ هایی با لبه خمیده هستند، بهتر است که از گلس یو وی برای محافظت از صفحه نمایش خود استفاده کنند تا به کمک این گلس‌ ها تمامی صفحه نمایش گوشی آنها تحت محافظت قرار بگیرد. 

انواع مختلف گلس‌ های یو وی

گلس‌ های یو وی موجود در بازار به طور کل دارای یک نوع است. این دسته از گلس‌ ها، گلس‌ هایی هستند که برای چسباندن نیاز به چسب مخصوص یو وی دارند. این چسب به کمک لامپ جیوه‌ ای خشک شده و از آن برای چسباندن هر نوع گلس بر روی صفحه نمایش استفاده می‌ شود. از چسب یو وی مذکور نه فقط برای چسباندن گلس بر روی صفحه نمایش گوشی بلکه در لوازم خانگی و دیگر صنایع نیز استفاده می‌ شود. 
البته گلس‌ هایی نیز وجود دارند که برای چسبیده شدن بر روی صفحه نمایش نیاز به چسب جداگانه‌ ای نداشته و خود دارای چسب‌ های سیلیکونی هستند

گلس یو وی دارای چه مزایا و معایبی است؟

گلس یو وی نیز مانند تمامی گلس‌ ها دارای مزایا و معایبی است که در ادامه با مزایا و معایب این نوع از گلس‌ ها بیشتر آشنا می‌شوید.

مزایای گلس‌های یو وی

چسب استفاده شده در گلس یو وی در کمتر از 60 ثانیه به کمک لامپ یو وی خشک می‌ شود و این سرعت عمل را می‌ توان یکی از مزایای گلس‌ های یو وی به شمار آورد.
گلس‌ های یو وی کاملا به صورت یکنواخت هستند و به همین دلیل در زیر آنها حباب یا فضای خالی به وجود نمی‌ آید و در نتیجه ظاهری یکدست و بدون حباب روی صفحه نمایش گوشی ایجاد می کنند.
از دیگر مزایای این گلس‌ها می‌ توان به ماندگاری بالای آن اشاره کرد، به طوری که به هیچ وجه از روی سطح گوشی کنده نمی‌ شوند. 
در مورد گوشی های صفحه خمیده که دارای سنسور اثر انگشت در زیر صفحه می باشند گلس های معمولی معمولا باعث از کار افتادن سنسور اثر انگشت می شود ولی گلس یو وی تاثیر چندانی بر روی عملکرد اثر انگشت ندارد که این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از این نوع گلس می باشد.

معایب گلس یو وی

با توجه به اینکه چسب این نوع گلس بوسیله لامپ مخصوصی چسبیده میشود گاهی چسبندگی به حدی زیاد است که کندن این گلس از روی صفحه سخت می شود که نیاز است با حوصله بیشتری اقدام به جدا کردن گلس کرد. 
یکی دیگر از معایب این نوع گلس نیاز به دقت فراوان در زمان نصب است زیرا بر خلاف گلس های معمولی و سرامیکی بعد از نصب قابل کندن و نصب مجدد نمی باشند. پس بهتر است قبل از نصب برای جلوگیری از مشکلات حتما ویدیوهای آموزشی که در سایت گلس اینجا در دسترس هستند ملاحظه بفرمایید و با دنبال کردن مرحله به مرحله آموزش اقدام به نصب گلس بفرمایید.

سخن پایانی

با توجه به مزایا و معایب گفته شده در رابطه با گلس یو وی، می‌ توانید متوجه شوید که این گلس برای گوشی شما مناسب است یا خیر. ما در سایت گلس اینجا انواع مختلفی از گلس‌ های یو وی مناسب برای انواع گوشی‌ های مختلف را ارائه داده ایم. از این رو با مراجعه به بخش محصولات سایت می‌ توانید گلس یو وی مناسب با گوشی مورد نظر خود را انتخاب و خریداری نمایید. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد