گلس فول کاور چیست و تفاوت آن با گلس معمولی

خانم سالاری سه شنبه 26 اسفند 1399 - 14:57
گلس فول کاور چیست و تفاوت  آن با گلس معمولی
این روزها کمپانی‌ های بسیاری در زمینه عرضه گوشی‌ های هوشمند فعالیت می‌ کنند و هر ساله گوشی‌ های هوشمند متفاوتی را به بازار عرضه می‌ کنند. این گوشی‌ ها به ویژه ظاهر متفاوتی نسبت به نسل‌ های گذشته و یا حتی هم نسل‌ های خود دارند. این تفاوت به خصوص در صفحه نمایش‌ های گوشی‌ های مختلف نیز دیده می‌ شود؛ به طوری که برخی از صفحه نمایش‌ ها تخت، برخی خمیده، برخی بدون حاشیه و ... هستند، به همین دلیل هر گوشی محافظ صفحه نمایش یا گلس مخصوص به خود را باید داشته باشد. گلس‌ ها نیز دارای انواع مختلفی هستند و با هم تفاوت دارند. در این مقاله به معرفی انواع گلس‌ های معمولی و فول کاور و تفاوت بین این دو مورد پرداخته‌ ایم پس در ادامه با ما همراه باشید.

گلس فول کاور چیست؟

کمپانی‌ های تولید کننده محافظ صفحه نمایش یا همان گلس، گلس‌ هایی به نام گلس فول کاور را برای پوشش کامل صفحه نمایش تولید می‌ کنند. گلس فول کاور همان طور که از نامش پیداست، تمامی صفحه نمایش را پوشش می‌ دهد و مراقبت 100 درصدی از صفحه نمایش را به عمل می‌ آورد. این نوع از گلس‌ ها تمامی لبه‌ ها، حاشیه و کناره‌ های گوشی را به خوبی پوشش می‌ دهند. به همین دلیل این گلس‌ ها مخصوص هر گوشی ساخته می‌ شوند و برای خرید آن‌ها باید فرد به مدل گوشی خود توجه داشته باشد.
گلس‌ های فول کاور بسیار مناسب گوشی‌ هایی با لبه خمیده و یا اصطلاحا Edge هستند و حتی لبه‌ های خمیده این نوع گوشی‌ ها را نیز پوشش می‌ دهند. از آن جایی که بسیاری از گوشی‌ های امروزی دارای لبه خمیده و یا به اصطلاح Curve است، استفاده از گلس فول کاور برای آن‌ها توصیه می‌ شود. 

گلس فول کاور دارای چه انواعی است؟

کمپانی‌ های تولید کننده گلس فول کاور این گلس‌ ها را در انواع مختلفی تولید می‌ کنند که البته این تفاوت به جنس گلس و نوع چسب آن‌ها نیز بر می‌ گردد.

انواع گلس فول کاور از نظر جنس

گلس فول کاور سرامیکی
گلس فول کاور تمام صفحه TPU
گلس فول کاور تمام صفحه تمپرد گلس
گلس فول کاور ضد ضربه

انواع گلس فول کاور از نظر نوع چسب و نصب

به جز تفاوت بین گلس‌های فول کاور از نظر جنس، این گلس‌ ها از نظر نوع چسب و نصب هم به دو دسته تقسیم می‌ شوند:
گلس دور چسب
این گلس‌ ها در کناره و حاشیه‌ گلس چسب داشته و به همین دلیل به آنها گلس دور چسب و یا حتی گلس دارای حاشیه نیز گفته می‌ شود. از نظر ظاهری نیز این گلس‌ ها با دیگر گلس‌ ها متفاوت هستند زیرا یک لایه مشکی رنگ در حاشیه این نوع گلس دارند که نشان از دور چسب بودن گلس‌های مذکور است.
گلس فول چسب
گلس‌ های فول چسب دارای چسب سیلیکونی بر روی تمام صفحه است. به بیان دیگر این گلس‌ ها در تمامی نقاط صفحه بر روی صفحه نمایش می‌ چسبد.
در بسیاری از مواقع گلس فول کاور را با گلس فول چسب اشتباه می‌ گیرند، در صورتی که خود گلس فول کاور در دو نوع گلس دور چسب و گلس فول چسب تولید می‌ شوند. این دو نوع گلس از نظر کارایی با هم تفاوتی ندارند و استفاده از هر کدام از آنها به سلیقه فرد بر می‌ گردد.

چرا گلس‌ های فول کاور تولید شدند؟

در گذشته گلس‌ های تولید شده تنها بخشی از صفحه نمایش را پوشش می‌ داد و لبه‌ های گوشی را بدون پوشش خاصی باقی می‌ گذاشت. به همین دلیل پس از مدتی این گلس‌ ها از لبه‌ های گوشی جدا می‌ شدند و کارایی خود را از دست می‌ دادند. همچنین به این دلیل که گلس مذکور با لبه‌ های گوشی چفت نمی‌ شد، زیبایی ظاهری گوشی نیز از بین می‌ رفت. این ناکارآمدی به دلیل انعطاف‌ پذیر نبودن و همچنین چسب ضعیف اولین نوع گلس‌ ها بود. به همین دلیل کمپانی‌ های تولید کننده گلس به فکر ساخت گلس فول کاور افتادند تا محافظت بیشتری را برای گوشی‌ های هوشمند به ارمغان بیاورند.

گلس معمولی چیست؟ و چه تفاوتی با گلس فول کاور دارد؟

گلس معمولی یا گلس تخت را بسیار در بازار دیده‌ ایم. این مدل از گلس‌ ها همان اولین نوع گلس‌ های تولید شده هستند. تفاوت گلس معمولی و گلس فول کاور به همین میزان پوشش صفحه نمایش آن‌ها بر می‌ گردد به طوری که توسط گلس فول کاور صفحه نمایش به طور کامل پوشش داده می‌ شود، ولی توسط گلس‌ های معمولی تنها بخش وسط صفحه نمایش پوشش داده شده و لبه‌ های گوشی خالی می‌ ماند.

گلس خوب باید چه ویژگی‌ هایی داشته باشد؟

درست است که استفاده از گلس برای محافظت از صفحه نمایش ضروری است، ولی خوب است بدانید که نوع نامناسب آن می‌ تواند نتیجه عکس داشته باشد و به صفحه نمایش آسیب برساند. گلسی گلس خوب به شمار می‌ رود که شفافیت خوبی داشته باشد و نمایشگر شما را تیره نکند. از این رو بین زمانی که گلس بر روی صفحه نمایش گوشی شما نصب است، با زمانی که گلس بر روی صفحه نمایش گوشی وجود ندارد، نباید تفاوت فاحشی دیده شود. گلس انتخاب شده برای گوشی نباید خوانش صفحه نمایش را در نور مستقیم از بین ببرد و مشکلاتی برای مصرف کننده به وجود آورد. گلس‌ هایی که از برندهای نامعتبر هستند و به نوعی فیک تلقی می‌ شوند، پس از مدتی به دلیل کیفیت نامناسبی که دارند از روی صفحه نمایش جدا شده و یا حباب به زیر آن می‌ رود. به همین دلیل پس از مدت کوتاهی مجبور به خرید دوباره گلس برای گوشی خود خواهید بود. از این رو بهتر است از برندهای معتبر تولید کننده گلس گوشی، گلس مناسب و باکیفیت را خریداری کنید تا مشکلی از این جهت برای شما به وجود نیاید. 
از نظر کارایی و کیفیت گلس فول کاور بهتر از گلس معمولی است و محافظت بیشتری را برای صفحه نمایش گوشی شما به ارمغان می‌ آورد. به همین دلیل در هنگام خرید بهتر است گلس فول کاور مناسب برای گوشی خود را خریداری نمایید. در صورتی که قصد خرید گلس برای گوشی خود دارید، در سایت گلس اینجا انواع مختلفی از گلس‌ های فول کاور با توجه به نوع گوشی وجود دارد که می‌ توانید با مراجعه به صفحات آنها و خواندن ویژگی‌ های مربوط به هر گلس، گلسی متناسب با مدل گوشی خود را خریداری نمایید. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد