گلس آنتی بلو چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

خانم سالاری دوشنبه 30 فروردین 1400 - 16:06
گلس آنتی بلو چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟
تلفن‌ های همراه، تبلت‌ ها و سایر تجهیزات الکترونیکی امروزه نقش بسیار مهمی در زندگی همه ما پیدا کرده‌ اند. به شکلی که از صبح تا زمانی که به خواب می‌ رویم، ممکن است ساعت‌ های زیادی به صفحه گوشی موبایل خود خیره شویم. این قضیه در طولانی مدت قطعاً می‌ تواند آسیب‌ های زیادی به چشم ما برساند. به همین دلیل بهتر است از محصولاتی که مانع از رسیدن اشعه‌ های مضر صفحات نمایش به چشم ما می‌ شوند استفاده کنیم.  در این راستا گلس آنتی بلو anti blue محصولی است که می‌ تواند اشعه‌ های مضر صفحات نمایش را از بین ببرد و به این صورت اجازه دهد تا در زمان استفاده از تلفن همراه یا تبلت خود، از چشمان  خود محافظت کنیم. در ادامه این مطلب از گلس اینجا بیشتر توضیح خواهیم داد که گلس آنتی بلو چیست و نکاتی را در خصوص این محصولات با شما در میان می‌گذاریم.

گلس آنتی بلو (anti blue) چیست؟

گلس‌ های آنتی بلو که می‌ توان گفت نسل جدیدی از گلس‌ های محافظ صفحه نمایش هستند، ساختار به خصوصی دارند. این محصولات دارای هاردنس بالایی می‌ باشند و چندین لایه محافظ دارند تا بتوانند به خوبی از قدرت بینایی شما محافظت کنند.  تحقیقاتی که در خصوص صفحات نمایش دیجیتال در تجهیزات مختلف امروزی انجام شده است، به ما نشان می‌ دهد که اشعه آبی رنگ ساطع شده از این محصولات می‌ تواند عوارض جبران ناپذیری را برای چشمان ما به همراه داشته باشد.
استفاده از گلس‌ های آنتی بلو با کیفیت باعث می‌ شود تا حدود ۳۹ درصد از این نور آبی مضر را کاهش دهید. این کار در کوتاه مدت باعث می‌ شود تا روند خسته شدن چشم‌ های شما به تعویق بیفتد. از سوی دیگر در طولانی مدت نیز چشمان سالم‌ تری خواهید داشت. البته نباید فراموش کرد که این روزها افراد متقلب گلس‌ های ارزان و بدون کیفیت را با نام آنتی بلو وارد بازار می‌ کنند و همین می‌ تواند به مشتریان آسیب زیادی برساند. پس اگر قصد تهیه گلس آنتی بلو را دارید، بهتر است برای اینکار به فروشندگان معتبری مانند گلس اینجا که در این زمینه به شکل تخصصی فعالیت دارند، مراجعه کنید. در ضمن بهتر است این مورد را به یاد داشته باشید که گلس‌ های آنتی بلو نیز مانند سایر گلاس‌ ها می‌ توانند از صفحه نمایش شما در برابر شکستگی یا خش افتادن تا حد زیادی محافظت کنند.

در زمان خرید گلس آنتی بلو به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمان خرید گلس آنتی بلو باید سراغ نمونه‌ ای از گلس بروید که با مدل گوشی شما همخوانی داشته باشد. چرا که در غیر این صورت برش‌ های گلس با صفحه گوشی هوشمند شما تناسب نخواهد داشت و در زمان استفاده از تلفن همراه خود دچار مشکل می‌ شوید. به عنوان مثال در بسیاری از موارد خرید گلس نامتناسب با صفحه نمایش گوشی، باعث مسدود شدن مسیر دوربین سلفی می‌ شود. بسیاری از شرکت‌ های معتبر تولید کننده گلس گوشی این روزها توانسته‌ اند گلس‌ های سرامیکی یا مات را با داشتن ویژگی‌ های آنتی بلو تولید کنند. این قضیه اجازه می‌ دهد تا علاوه بر دفع اشعه‌ های مضر صفحه نمایش، از آن به بهترین شکل ممکن محافظت کنید.

نکات مهم در خصوص گلس آنتی بلو anti blue

ممکن است زمانی که در بازار به دنبال یک گلس آنتی بلو می‌ گردید، بسیاری از فروشندگان بگویند که این محصولات کاربرد آنچنانی ندارند. اما باید این نکته بسیار مهم را بدانید که در زمینه تاثیرات گلس‌ های آنتی بلو تحقیقات زیادی توسط مراجع علمی معتبر انجام شده و صحت عملکرد این محصولات را به ما نشان می‌ دهد.
نکته بعدی که در خصوص گلس‌ های آنتی بلو باید بدانید این است که شاید در دفعات اول بعد از تعویض گلس گوشی خود با گلس آنتی بلو؛ احساس کنید که روند نمایش تصاویر و متون کمی تفاوت پیدا کرده است. از آنجایی که این نوع گلس در زمان کار بخشی از نور آبی صفحه نمایش را فیلتر می‌ کند، می‌ بینید که تنالیته رنگ گوشی شما کمی به سمت رنگ‌ های گرم گرایش پیدا کرده و احتمالاً رنگ‌ های مانند نارنجی و قهوه‌ ای بیشتر به چشم می‌آیند. اما نیازی به نگرانی نیست، چرا که نمونه‌ های باکیفیت گلس آنتی بلو به راحتی وضوح مورد نظر برای تصاویر و متون مختلف را در اختیار شما خواهد گذاشت. البته برند‌های معتبر تولید کننده گلس آنتی بلو توانسته اند با بکارگیری مواد اولیه و تکنولوژی‌ های پیشرفته موضوع تغییر تنالیته رنگ گوشی را تا حد زیادی کنترل کنند. طوری که ممکن است بعد از استفاده گلس آنتی بلو به هیچ عنوان متوجه تغییر رنگ خفیف در تصاویر و متون خود نشوید. 

منظور از نور آبی مضر برای چشم چیست؟

تا اینجای کار توضیح دادیم که گلس آنتی بلو anti-blue می‌تواند تا ۳۹% نور آبی ساتع شده از صفحات نمایش که برای چشم مضر است را دفع یا کنترل کند. اما برای درک بهتر عملکرد این محصولات قصد داریم در این قسمت توضیحاتی در خصوص این نور آبی در اختیارتان بگذاریم. بعضی از اشعه‌ های نور آبی که توسط صفحات نمایش تولید می‌ شوند دارای طول موج کمتری از بقیه نور‌ها هستند. این بدان معناست که ممکن است این نورها فشار بیشتری را به چشم شما برای دیده شدن وارد کنند. همین فشار بیشتر امکان دارد در طولانی مدت سلول‌ های عصبی چشم‌ تان را دچار ضعف کند. همچنین تحقیقات انجام شده نشان دهنده این است که این اشعه‌ ها می‌ توانند تا عمق بیشتری از چشم نفوذ کنند و به صورت باعث آسیب دیدن و خستگی چشم گردند.
البته باید در نظر داشت که تمام نور‌های آبی نیز برای چشم بد نیستند، بلکه این نور‌های آبی تولید شده به وسیله نور LED هستند که به چشم ما آسیب می‌ رسانند. جالب است بدانید که این موضوع در خصوص لامپ‌ های ال‌ای‌دی استفاده شده در فضای خانه نیز صدق می‌ کند. ساختار چشم انسان طبیعتاً می‌ تواند در برابر بسیاری از اشعه‌ های مضر مقاومت نشان دهد، اما اشعه‌ های آبی منتشر شده از صفحه نمایش تجهیزات الکترونیکی را به هیچ وجه نمی‌ تواند کنترل کند.
حال که با گلس آنتی بلو anti blue و مزیت کاربردی آن آشنا شدید، بهتر است نسبت به خرید این محصولات اقدام کنید تا از بروز مشکلات گوناگون برای بینایی خود جلوگیری کرده باشید. برای خرید این محصولات نیز بهتر است سراغ فروشندگانی بروید که به صورت تخصصی در زمینه انواع گلس فعالیت دارند و می‌ توانند با کیفیت‌ ترین گلس‌ های آنتی بلو را با قیمتی مناسب در اختیار شما قرار دهند. همچنین فراموش نکنید فروشندگان نامعتبر گلس‌ های آنتی بلو که محصولات بی‌کیفیت و تقلبی را در اختیار شما قرار می‌ دهند، باعث می شوند تا صفحه نمایش گوشی شما هیچ گونه محافظ مناسبی نداشته باشد و حتی در برابر ضربات بسیار سبک و خش‌ های ریز نیز مقاومت کمی از خود نشان دهد.
سایت گلس اینجا یکی از بهترین سایت های معتبر برای انتخاب و خرید گلس آنتی بلو و سایر انواع گلس محافظ صفحه نمایش گوشی در ایران است که محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب را در اختیار کاربران قرار می دهد. 

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد