چرا گلس گوشی موبایل زمان نصب هوا می‌ گیرد؟

خانم سالاری سه شنبه 21 بهمن 1399 - 11:16
چرا گلس گوشی موبایل زمان نصب هوا می‌ گیرد؟

صفحه نمایش گوشی، یکی از آسیب‌ پذیرترین بخش‌ های تلفن همراه است. ممکن است با یک افتادن و یا یک خط و خش ساده کل صفحه خراب شود. بنابراین بهترین کار استفاده از گلس محافظ صفحه گوشی است. اما نصب کردن آن برای برخی از افراد سخت‌ ترین کار ممکن است. گلس یا خراب می‌ شود یا کلی حباب زیر آن جمع شده یا به کلی چسبندگی خود را از دست می‌ دهد. اما چرا گلس گوشی زمان نصب هوا می‌ گیرد؟ چطور می‌ توان از این مشکل جلوگیری کرد. در ادامه این مطلب هم درباره علت هوا گرفتن گلس صحبت می کنیم و هم اینکه روش‌ هایی برای از بین بردن و جلوگیری از تشکیل حباب زیر گلس را معرفی خواهیم کرد.

علت به وجود آمدن حباب زیر گلس گوشی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد، همین که می‌ خواهید گلس را روی گوشی خود بزنید کلی حباب و هوا زیر آن جمع می‌ شود. بارها هم برایتان پیش آمده و می‌ خواهید از شر این مشکل خلاص شوید. خیلی ساده است. اول دنبال علت بگردید. چرا زیر گلس گوشی حباب جمع می‌شود؟

● گرد و غبار یا مو زیر گلس است
یکی از عمده ترین دلایل جمع شدن هوا زیر گلس گوشی، وجود مو، پرز و یا گرد و غبار بر روی صفحه گوشی است. این موارد خیلی راحت از خوب چسبیدن صفحه جلوگیری کرده و به شکل حباب ظاهر می‌ شوند.
بهترین کار این است که قبل از نصب گلس، ابتدا با یک دستمال بدون پر و نمدار کل سطح صفحه را تمیز کنید. سپس با یک دستمال خشک که باز هم نباید هیچ پرزی داشته باشد؛ صفحه را خشک کنید.
اگر موهای ریزی می‌ بینید، آرام آن را فوت کنید یا این که از یک چسب نواری کمک بگیرید و موها و پرزها را به آن چسبانده و بار دیگر دستمال خشک بکشید.
حالا به آرامی از بالا به پایین گلس را بچسبانید و از پشت با دست فشار دهید تا هوا زیر آن گیر نکند.
اگر گلس را روی صفحه گوشی نصب کرده اید و حباب زیر آن جمع شده است، یکی دو بار دیگر امتحان کنید. در غیر این صورت گلس خراب شده و بهتر است شانس خود را با یک گلس دیگر امتحان کنید.

● از گلس بی‌کیفیت استفاده می‌ کنید
اگر تمامی مراحلی که در بالا گفتیم را رعایت کردید و باز هم گلس شما دچار هواگیری و حباب شد؛ پس گلس مورد استفاده شما بی کیفیت است. سعی کنید برای صفحه گوشی خود از یک گلس باکیفیت و مرغوب استفاده کنید.
گلس گوشی مرغوب هم از آسیب به صفحه جلوگیری می‌ کند و هم بدون حباب و هوا چسبیده می‌ شود. از گلس‌ هایی که نازک‌ اند یا قیمت پایینی دارند استفاده نکنید. گلس‌ های نانو و محکم انتخاب خوبی برای صفحه گوشی هستند.

● از گلس گوشی دیگری استفاده می‌ کنید
اصولا اگر استفاده درستی از یک گوشی موبایل داشته باشید؛ حدود 3 الی 4 سال دوام خواهد داشت. اما متاسفانه به سبب وجود مدل‌ های جدیدی که هر چند ماه هم جای خود را به مدل‌ های دیگر می‌ دهند؛ امکان پیدا کردن لوازم جانبی مخصوص گوشی‌ های قدیمی‌ تر سخت‌ می‌ شود.
همین سبب می‌ شود که گاهی برای برخی مدل های گوشی از گلس گوشی‌ های دیگر استفاده شود. حتی اگر شکل ظاهری آنها شبیه به هم باشد؛ باز هم استفاده از گلس یک گوشی برای گوشی دیگر پیشنهاد نمی‌ شود. این عدم هماهنگی بین مدل‌ ها باعث به‌وجود آمدن حباب زیر گلس می‌ شود.

● از گلس مناسب گوشی خود استفاده نمی‌کنید
استفاده از گلس معمولی برای گوشی‌ های خمیده و یا برعکس می‌ تواند زیر گلس حباب به وجود آورد. گوشی‌ هایی که دارای خمیدگی در بخش صفحه هستند، نیاز به گلس مخصوص خود دارند. گلس‌ های معمولی به خوبی لبه‌ ها را پوشش نمی‌ دهند.
علاوه بر این، لبه‌ ها از چسبیدن کامل گلس جلوگیری کرده و امکان آسیب به صفحه گوشی را بالا می‌‌ برند. می‌ توانید برای جلوگیری از این مشکلات، از گلس مناسب گوشی‌ های خمیده استفاده کنید.
در گوشی‌ هایی که صفحه نمایش تخت دارند، برای بهتر چسبیدن از گلس‌ های مخصوص صفحه نمایش خمیده استفاده نکنید زیرا با همان مشکلاتی که در بالا بیان کردیم رو به رو می‌ شوید.

● از قاب مناسبی برای گوشی خود استفاده نمی‌ کنید
قاب‌ هایی که نمی‌ توانند به خوبی گوشه‌ های موبایل را پوشش دهند مناسب نیستند. زیرا این گوشه‌ ها گلس را نیز پوشش نمی‌ دهند و با اولین فشار و ضربه گلس از صفحه جدا شده و یا می‌ شکند. در نتیجه حباب زیر آن جمع می‌ شود. از یک قاب مناسب برای گوشی خود استفاده کنید تا گلس دچار حباب نشود.


چند روش برای از بین بردن حباب زیر و اطراف گلس موبایل

اگر همین چند دقیقه پیش گلس گوشی را زده‌ اید و حباب زیر آن جمع شده پس یک بار دیگر آن را بکنید و دوباره زیر صفحه را تمیز کنید و دوباره آن را بچسبانید. برخی از گلس‌ ها را می‌ توانید برای چند بار بکنید و بچسبانید.
هیچ فشاری به گلس وارد نکنید تا نشکند. به آرامی از بالا به پایین فشار دهید تا حباب‌ ها خالی شوند.
می‌ توانید از یک کاردک پلاستیکی هم استفاده کنید. ابتدا کاردک را از مرکز به گوشه‌ ها فشار دهید. این کار را زیاد هم محکم انجام ندهید تا فشاری به صفحه گوشی وارد نشود. می‌ توانید از کارت اعتباری یا کارت تلفن یا هر کارت دیگری که شبیه به کاردک پلاستیکی است به این منظور استفاده کنید.
برای از بین برند حباب اطراف گلس هم می‌ توانید از روغن گلس گوشی استفاده کنید. برای این کار باید با یک گوش‌ پاکن و یا براش مخصوص به اطراف بزنید تا حباب‌ها از بین بروند.
در نظر داشته باشید که نصب درست و بدون حباب در مرحله اول بهتر از برداشتن چندین باره گلس و تلاش برای از بین بردن حباب های آن است. بنابراین سعی کنید قبل از این که گلس دچار حباب‌گرفتگی شود، آن را به خوبی بر روی صفحه بچسبانید. زیرا ممکن است این راهکارها را هم اجرا کنید اما نتیجه چندانی نداشته باشد. می‌ توانید دو گلس نیز خریداری کنید تا اگر اولی خراب شد دومی را امتحان کنید.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد